Curiousity killed the cat

Vi har ett kattnät på balkongen. Vår balkong är väldigt hög, ungefär 2,5 m så vi trodde att det skulle räcka med en 3/4-nät eftersom nätets paket sa att katter inte tycker om klättra på tyget nätet är gjort av. Men vår katt är speciell. Och väldigt busig. Igår kväll hör jag konstiga ljud från balkongen och ser hur Batzy hänger utanför balkongen, på andra sidan nätet och svingar fritt fram och tillbaka med framtassarna hängandes i nätet. Vi bor på 6:e våningen. Jag nådde inte henne eftersom jag är för kort. Jag fick panik, jag var helt säkert på att katten skulle dö inom de närmaste sekunderna. Jag väckte pojkvännen och när vi var på balkongen var katten borta. Det första vi gjorde var att kolla ner men eftersom det var mörkt såg vi ingenting. Jag var helt panikslagen. Pojkvännen var på vägen till hissen när jag såg henne. Hon gömde sig under sängen. Jag började gråta. En timme senare kom katten till mig, la sig i mitt knä och somnade. Tänk om hon hade dött?!? Jag hade aldrig kunnat förlåtit mig detta. Jag kände mig så skyldig eftersom jag var den enda som var vaken och jag måste ju ha koll på katten. Men jag hade bara aldrig trott att hon skulle klättra över nätet. Nu har vi stängt balkong-fönstrena och ska köpa ett stålnät när Anders får lön. Och det ska gå hela vägen upp. Det spelar ingen roll hur fängelseliknande det kommer att kännas. Katter har nio liv. Det var tur det. Jag vet att det kanske är lite överdrivet att bry sig så mycket om sitt husdjur och att bli helt skakig och gråter efter sådant händer men jag är inte stabil och jag bär ju ansvaret för henne. Jag älskar henne så mycket, hon är nog det närmaste jag någonsin kommer till ett eget barn.

Så jag tog en hel massa sömnmediciner igår kväll och självklart försov jag mig idag. Att vakna vid elva ger mig skuldkänslor. Men jag hann med lite plugg och är nog snart klart med diskussionen runt genusbegreppet i Dracula. Jag har redan lämnat in hälften av uppgiften och ska avsluta resten imorgon. Och sedan blir det dags för att läsa över 500 sidor på danska. Jag väntar på nästa vecka, jag väntar på att få kontakt med öppenvården. Jag hoppas verkligen att de hör av sig.

Kommentarer
Postat av: hanna - happy happy fatgirl

Uuuh jag vet hur det känns. Kom in köket en gång då jag glömt att stänga fönstret och ser katten UTANFÖR FÖNSTRET på fönsterbrädan. Fick en hjärtattack nästan, men jag lyckades locka in henne igen.

2011-08-11 @ 11:12:43
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: Mana

Åh, fy fan vilken ångest. Jag trodde hon var död när jag läste överskriften.

Och du, det är inte alls överdrivet att känna så mycket för sitt husdjur. Mina hundar är minst lika mycket värda som människorna i mitt liv.

2011-08-11 @ 12:09:16
URL: http://manatunmats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0