Mardrömmar

Jag vaknade av hemska mardrömmar idag. Jag skrek och pojkvännen väckte mig. Jag drömde att den där jäveln Breivik var i lägenheten och ville döda mig eftersom jag är kulturmarxist och invandrare. Han brände mig med ciggaretter och ville skära ut mitt hjärta. Hemsk!! Kanske dags för att läsa lite drömanalys, jag har någonstans en bok om Freuds teorier hemma.

Så det första jag tänkte på var att ringa till psykjouren och bli inlagd. Den där hemska känslan hängde kvar och samtidigt tog oron gällande mitt liv över. Men sedan ringde min mamma (hon är i Italien hos min kusin just nu) och så lugnade jag mig. Hon bryr sig och hon har alltid något positivt att säga. Så istället för att ringa psykjouren ringde jag till idiot-mottagningen och bad om nya sömnmediciner. En bekant hade erbjudit mig 90 Stilnoct men jag har aldrig tagit dem förut och jag tycker egentligen inte så mycket om tabletter. Så jag sa nej. Det skulle kännas så helt fel. Jag vill ha mina vanliga sömnmediciner. Pojkvännen pratade om privatläkare igår igen och min mamma lovade att mina föräldrar skulle betala för det. Orkar jag med det? Tänk om någon äntligen tar mig på allvar? Önsketänkande.

Jag ringde också ett samtal till och det kommer kanske lösa sig med hela studie-problemet. Jag har ju deltagit i en praktik men inte helt på det sättet som det skulle ha gjorts. Men det ser ut som om jag kommer bli godkänd för det ändå. Så om någon månad kan jag ta ut min kandidatexamen och sedan verkligen börjar på avancerad nivå till vår. Kanske hon från litteraturvetenskap hör av sig idag också och jag får veta om jag får ta läskurser. Nästa vecka blir det några möten och sedan är förhoppningsvis det värsta tagits hand om.

Jag tittar på någon dokumentär om CIA:s användning av LSD. Helt sjuk! Hallucinogena droger är dock roliga. Jag hade en kompis som började tvätta väggen med en tandborste eftersom hon tyckte att ljudet var så fint. Haha. Mjoa, jag har mens och känner mig äcklig och hängig. Le ångest är just nu kanske en 7 av 10. Men jag ska fan använda mig av Oxascand om det behövs. Nu ska jag spela lite online-spel (Sims på Facebook ftw!!). Det blir lite plugg idag också tror jag. Om jag då orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0