Artist of the week - Echo and the Bunnymen

Echo And The Bunnymen


image7

Echo and the Bunnymen är en engelsk postpunk band som senare förändrade sin stil till wave och och idag till och med låter lite som pop. De bildades 1978 i Liverpool och har sedan dess släpps ett stort antal skivor.
Sängaren är Ian McCulloch och den andra permanenta medlem är gitarrist Will Seargant.
1988 splittrades dem och 1989 dog drummaren de Freitas i en olycka. Men som tur har de redan i 1990-talet bestämt sig att spela in en ny album.
Jag tycker mer om deras 80-tals-musik när det fortfarande var postpunk som det gällde eftersom jag tycker att deras nyare skivor är lite oinspirerade. Min favorit Echo and The Bunnymen låt är "People are strange" men jag tycker också jättemycket om "Killing Moon".


officiell myspace-sida

People are strange

officiell sida

Kommentarer
Postat av: Sébastien

Jag gillar Killing Moon mycket också!

2009-02-12 @ 17:03:24
URL: http://popstitute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0