Ibland undrar man

Ibland undrar jag om vad jag verkligen vill uttrycka med min stil och min personlighet.
Jag är väldigt glad med min stil och jag är alltid nöjd med vad jag har på mig eller hur jag ser ut. Men ibland då är det väldigt irriterande när folk stirrar. De tittar på en som man är en alien och man kan verkligen se i deras ansikte hur mycket de ogillar vad de ser. Jag merkar det på en gång att de bedömer mig, mest tror de troligen att jag är asocial, arbetslös och konstig.
Jag är van till det .. efter nästan 12 år av att se annorlunda ut har man fått lite tjockare skin. Mest ignorerar jag bara dumma blickar. Men ibland, när man kanske inte mår så bra och vill vara osynlig då biter det verkligen på självförtroendet. Som idag, när en kvinna i kanske 50-års-åldern stannade på tåget och bara stirrade och när jag tittade på henne slutade hon inte, nej, jag kunde se i hennes blick hur hon tycker att det var ohövligt av mig att titta på henne.
Det är ju så att jag har en slags regel för mig själv, jag bryr mig inte om människor som bedömer en i det momentet de ser en första gången. Jag gör det aldrig, jag är öppen för varje person som jag träffar, jag bryr mig inte hur de ser ut, vilken hudfärg de har, vilket kön, vilken stil .. det är ju personen som gäller och inte hur de ser ut. Ja, de flesta av mina vänner är gothare men det beror ju mest på att vi har samma intressen och därmed går till samma ställe och har mycket att prata om. Men jag tycker om att vidga min horisont och så har jag också vänner som inte är som jag och vi har fortfarande mycket att prata om.
Jag har faktiskt aldrig träffat någon som inte tyckte om mig som person eftersom jag är genomsnäll, jag är inte elak och jag är tolerant. Om man inte har sympati för någon är det bara så men jag har i alla fall aldrig gjort någon illa.
Jag undrar bara varför varför jag bryr mig så mycket om vad folk som ser mig på gatan tycker om mig.
Jag är vem jag är, jag ser ut som jag gör eftersom det uttrycker vem jag är.
Varför måste man bedöma folk på grund av stil? Är man inte samma person oavsett på vad man har på sig? Ibland undrar jag bara var idags samhället har hamnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0