Jag är gothare för fan!!!

Och då hände det igen idag. Jag sitter på tåget och någon emo-tjej kom till mig och ville prata med mig om musik och Tokio Hotel (Tokio Hotel är inte musik för mig .. så jag nämnar de seperat :P). Det tog fem minuter att förklara för henne att jag är gothare och tycker inte om emo (om popemo och riktig emo). Och hon var typ "Oh, jag trodde inte att det verkligen finns gothare i Sverige". Jag hade en tröja en gång som sa "I am a little funny gothic bunny", kanske jag skulle trycka någon så där igen så folk fattar det på en gång.
Om någon kommer nu med tanken att riktiga gothare säger inte att de är gothare, så har de fel. Jag hänger på gothklubber, lyssnar på gothmusik, tycker om allt som är förbunden med scenen .. så vad är jag då? Hä? Oh, och jag skiter bats självklart! :D

image6

eller ser jag ut som emo? Grrr.

Jag fick lite ångest idag eftersom jag pluggar för mycket. Jag har inte tid för något annat alls så det kändes inte bra. Jag pluggade bara två timmar idag och nu känner mig faktiskt mycket bättre .. man behöver ju också paus ibland.

Idag var inte min dag alls. Jag förstörde min favorit-bh .. jag förstörde mina skor och jag sov bara tre timmar i natt. Men hej, jag lever ju!  Jag behöver pengar för nya kläder men de kläderna jag tycker är snygga behöver jag beställa över internet och det blir skitdyrt!
Nu måste jag har mina nya boots på imorgon och det kommer att göra ont :/ Jag hatar nya skinskor !
Jag hoppas att jag orkar till föreläsningen imorgon .. klockan 10.. usch, det betyder att jag måste gå upp 6.45, fan vad tidigt!

Det känns som jag bara skriver blogg när jag mår dålig. Eller kanske jag mår dålig överhuvudtaget? Medan jag tränade på morgonen idag började gråta eftersom de visade en bebis på TV. Uhuhuh .. hormoner haha.

På söndag blir det Einstürzende Neubauten-konsert .. weeee .. :D

Kommentarer
Postat av: mikaela

det är inte lätt när livet blir för mycke. känner igen det där med hormonerna, det är inge kul :p men plugga inte ihjäl dig bara! ha paus
ibland och gör någonting som du tycker om! (:
Och om du missar föreläsningen imorn skriver jag såklart ett inlägg om den! ^^

2008-04-21 @ 23:50:04
URL: http://daleke.blogg.se
Postat av: mana

hahahahaha, emo! =D när jag var ung (ja, jag är verkligen gammal numera) kallades ju alla för punkare, men nu verkar det vara emo som gäller ;P

2008-04-22 @ 09:27:38
URL: http://enhaxastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0