The home is where the heart is

Så nu börjar om jag om igen. Jag har försökt den här bloggrejen några gånger men det verkade som ingen intresserade sig för vad jag skrev.
Men jag tror att jag har fattat nu att det är ju inte om att någon annan läser vad man har att säga .. det är om att man har en plattform på vilken man kan faktiskt skriver ner sina tankar .. typ en virtuell dagbok. Haha, vad smart jag är .. det tog mig ju lite hehe.
Så hello till alla som tänker sig läsa min blogg.
Jag ska skriva om mina studier, om mitt liv, om mina problem, min viktnergång, litteratur, politik osv. Det blir väl blandat tror jag.
Förresten, jag heter Nina, är 26 år gammal och kommer egentligen från Tyskland. Jag flyttade till Sverige två år sedan eftersom min pojkvän är svensk. Jag pluggar på Stockholms universitet, kulturvetarelinjen.
Jag är gothare .. uh noes! På allvar, jag ser så ut som jag gör och jag är inte emo .. behövde säga det därför att under den sista tiden blev jag kallad emo några gånger. Sjuka människor som är ute där .. emo .. pfft .. !!! jag är ju 26 och inte 12. Så .. gothare .. INTE emo!
I alla fall .. om någon kan hjälpa mig få en snyggar design för min sida då vore jag väldigt glad. HTML är inte precis min grej.
Just nu är jag väldigt oroad eftersom det var en bomb-explosion i Shiraz i Iran. Oh, förresten, jag är halv-iransk. Och min pappas familj kommer från Shiraz .. mina farbrödar och kusiner bor där. Jag hoppas att de är alla friska och de var inte i närheten när explosionen skedde :/ men jag tror annars hade ju någon ringt mig redan, eller? Jag skulle verkligen sluta oroa mig.
Idag var allt väldigt seg, jag ville plugga men det blev inte mycket, läsde bara lite om feminism. Det var intressant på något sätt fast att queerteorin fortfarande förvirrar mig.
Mmm, jag ska ringa min mamma i Tyskland nu och fråga om hon har pratat med min familj i Shiraz.
Toddles!

Kommentarer
Postat av: mana

jag kan ju hjälpa dig med sidan, babe :D

2008-04-15 @ 23:18:58
URL: http://enhaxastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0