Sjukt mycket

Det är sjukt mycket att läsa. Jag dör. Mina ögon kliar, jag har läst och pluggat i nästan åtta timmar nu. Det är ju lördag :(  Men nu vill jag träna lite, sedan äta något, skriva ett brev och kanske jag orkar läsa en halvtimme till senare. Jag ville städa imorgon men det finns ingen tid för det, synd haha.

Nu ska vi se .. igår hade jag föreläsningen som hette "Var börjar vår litteraturhistoria" och det var verkligen intressant. Professoren jämförde Gilgameseposet med Bibeln, Homeros, Koranen och så vidare. Kanske inte så intressant för andra men för mig var det det i alla fall. Det finns också en riktigt trevlig kille i min kurs. Han är hårdrockare, i min ålder och vet mycket om litteratur. Så jag hoppas att vi blir plugg-kompisar :D
Efter föreläsningen träffade jag Sophie för att äta lunch. Det är alltid samma sak när jag äter ute, det blev en kebab-tallrik. Vi pratade mycket och jag tycker om att vi oftast har samma åsikter om folk och händelser. Efter jag hade kommit hem, sov jag några timmar och under kvällen pluggade jag.

Idag var Anders i Stockholm för att köpa presenter för min födelsedag. Jag är väldigt excited !! Men det är mer än två veckor till den så jag måste väl lunga mig :p Jag har pluggat hela dagen, tränade självklart på morgonen och omgås lite med Anders (inte vad ni tror nu haha .. :P). Jag läsde så mycket idag .. Iliaden av Homeros, Aeneiden av Vegeillus (eller vad han nu heter) och lite av Odyséen. Men det är så mycket kvar, speciellt sekundärlitteratur, jag sa ju, sjukt mycket!!

Jag frågar mig verkligen varför jag skiriver blogg just nu, mitt liv är så långtråkigt.

Jag vill äta mozarella med tomat och det ska jag också!

Förresten, det finns ingen svartpunk .. bara gothpunk och darkpunk men de finns inte i Sverige, bara i Tyskland. I Sverige är typ allt postpunk .. haha. Nej, på allvar nu .. jag blir mer och mer irriterad av alla genrer .. nästa gång någon frågar vad jag lyssnar på säger jag bara "bra musik". That's how smart I am !

Träna. Nu. Toodles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0