Truman Capote - Frukost på Tiffany's



Boken handlar om Holly, en ung tjej som utnjutar äldre män för att ha ett bättre liv. Historien berättas av hennes granne i New York som beskriver hennes livsstil, hennes drömmar och ändå lämnar ett öppet slut.

Jag älskar den här boken, speciellt Capotes skrivstil. Jag hade aldrig läst något av honom förut men nu kommer jag definitivt försöka skaffa mig alla hans verk! Han är verkligen brilliant!

Holly är en sådan sött och förvirrad karaktär men hon gör kanske det som de flesta vill göra. Hon lever sitt liv som hon vill, hon bryr sig inte om vad andra tycker och får allt hon vill. Jag tycker om henne och jag tycker att hon förtjänar livet hon har .. allt som är dåligt och allt som är bra.

Jag rekommendrar den här boken. Capote är en mästare och hans mest kända bok är verkligen värd allt sin beröm!
De två Capote-noveller som fanns också i boken är bra med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0