... Boohooo ..

Jag pluggar redan sedan klockan 12. Jag orkar inte mer men det blir väl minst till klockan 1 i natt. Vår nya lärare är överambitiös! Helt galen att låta oss läsa över 600 sidor inom två dager plus att ha gruppmöte, redovisning och ett papper man måste lämna in. Galen kvinna alltså. Jag kommer aldrig hinna läsa allting.
Är klar med Kafka som var okej men det kändes att som det var ibland bara fragment eftersom det saknades några förklaringar. Jag hade önskat att läsa när han blir dömd och hur hans inlaga var. Sedan har jag läst lite sekundärlitteratur om juxtapositioner (som jag behövde läsa två gånger för att fatta något öht) och just nu håller jag på med Proust. 150 sidor till idag. Det är målet. Imorgon måste jag hinna med Joyce. Hur? Jag vet inte.
Fan, jag vill ha semester! NU!

Tillräckligt gnällt. Tillbaka till plugget. Vem som tycker att studenter att ha ett bra liv skulle tillbringa en enda dag med mig. Det suger nämligen.

Toodles.

Kommentarer
Postat av: hanna

fan vad drygt. vi har bara draman och lyrik innan lovet och så alla romaner efter jul så vi kan läsa in oss över julen om vi inte hinner nu!

2008-12-11 @ 01:12:09
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0