Bubbelubb

Varför måste man alltid skriva en rubrik?!?

Jag är klar med hemtentan. Jag var redan klar på måndag kväll faktiskt. Det känns helt okej och jag är rätt säkert att jag blir godkänd. Så nu koncentrerar jag mig på nästa momentet som börjar nästa vecka. Jag har varje dag klockan 10 på morgonen .. så jobbigt, det betyder att jag måste gå upp förre 7 :( Men två veckor, bara två veckor!! Vi ska prata om 1900-tals litteratur och det kommer att bli jätteintressant, vi kommer att läsa Brecht, Kafka, Joyce, Proust, Woolf och Le Clézio. Det är inte allt, det är mer men det är i alla fall de som jag ser mest fram emot att läsa. Särskild Le Clézio. Idag har jag letat i två timmar efter böcker och imorgon ska jag gå till biblioteket och låna dem. Jag kunde kanske också göra det nu men jag känner mig inte för att gå ut.

Igår var jag hos David. Först så åkde vi till Systembolaget och Konsum för att handla lite. Det hjälpte inte till att vi båda två har det svårt med att bestämma oss haha. Vi köpte ett jättebra vin som heter "Dr. Faust" och på ettiketten stod också Johan Wolfgang von Goethe så det är ju det perfekta vinet för oss litteraturvetenskapsstudenter :D David har en jättesöt lägenhet, för en person är den verkligen okej. Men jag tycker inte att Bredäng är det bästa läget. Fast, han bor ju i alla fall närmare till stan än vad jag gör. Vi åt risotto med kyckling. Och som efterrätt hade vi Ben&Jerrys glass, den bästa som finns!!! Så jag hade det väldigt trevligt och jag lärde mig till och med smarta funktioner som min kamera har. jag var helt förundrad haha.

Okej, nu är jag hungrig. Det blir potatis med spenat och stekta ägg. Lite protein är alltid bra. Jag har inte tränat idag än så det är väl den rätta maten.
Oh, lite tillägg .. det är fel hur vissa människor försöker gå ner i vikt. Lyssna på mig .. jag har gått ner 37 kilo. Det hjälper ingenting om ni slutar äta choklad eller drar ner er kalori-indrag till under 1000. Det hjälper med att träna, det finns ingen omväg. Och ni måste träna minst 5 dager i veckan för resten av ert liv (en halv timme räcker) annars kommer ni alltid ha den där jojo-effekten .. alltså att ni går upp i vikt snabbt igen. När det gäller mat: Förändra dina matvanor. Om du inte gör det så kommer du ju äta som förut efter din "diet" är över. Du får äta choklad, du får äta fet mat. Men i rätta mängder och inte varje dag. Ät mindre portioner överhuvudtaget. Ät inte ute men ät hemma så att du vet vad som är i maten. Gör dina egna mackor till skolan/jobbat, köp ingenting, särskild bullar eller vitt bröd!! Försök äta så lite ost som möjligt. Undvik köttfärs, falukorv och annat rött kött. Ät kyckling/kalkon och mycket fisk. Du behöver inte sluta äta någonting!!! Bara försöker dra ner de "dåliga" varor och koncentrerar dig på nyttigt och energigivande mat istället. Och ät så för alltid!!  Fan, vad jag är ledsen på folk som gör det fel .. det är ju verkligen inte svårt.

David och jag njuter av den bästa glassen någonsin



Goethe-vinet :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ni ser ut som det va nice iallafall.

2008-12-03 @ 18:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0