Filmer och igår

På fredag tittade Anders och jag på två filmer eftersom vi behövde lugna oss ner lite och få lite andra tankar än bara stress och problem. Vi brukar normaltvis hyra dvd på ICA och det har vi också gjort den här gången. Vi äger faktiskt bara ett fåtal dvd därför att de är så dyra. De som vi äger har jag vunnit på tradera eller köpt i någon loppis. Jag är ju inte en materialistik människa och jag bryr mig inte så mycket om ägodelar (speciellt inte om de är dyra och jag har inget råd haha).

Första filmen vi såg var "The Dark Knight" och fast att jag inte brukar tycka om sådana filmer så tycker jag att den är riktigt bra. Det är inte för Christian Bale men definitivt för Heath Ledger. Han spelar så fantastisk! Jag har inte sett alla Batman-filmer och jag historien verkar rätt meningslöst men det som alltid övertyger mig är hur "the bad guys" är framställda. Och Heath Ledger är verkligen den bästa onda killen jag har någonsin sett. Så alla som inte har sett filmen än, tittar på den, för Heath Ledgers skull!



Andra filmen var "The Love Guru". Jag kan ju njuta av en bra komedi (det finns många bra skådespelare i den genren) men den sög big times. Jag trodde att det kunde vara bra på grund av Mike Myers som är ju fantasktisk i "Waynes World" men nej, The Love Guru är faktiskt en av de värsta filmer jag har någonsin sett. Den verkligen rekommenderas inte!



Igår gjorde jag ingenting speciellt. Jag tittade mycket på meningsläsa TV-serier, skrev några brev och julkort (som jag skickade som alltid för sent .. så alla kommer att få mina julönskningar förmodligen i det nya året haha) och lagade julmat. Vi åt ankabröstfilet och rödkål, så gott! Jag älskar lata dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0