Jag får aldrig julstämning

Jag vet ju inte hur det är med er men jag får aldrig riktig julstämning. Den där känslan som man hade när man var barn. Jag bryr mig inte om jul bara. Jag vet inte att det finns ingen jultomte, jag är inte religiös och dessutom alltid pank så jag kan inte ens ge presenter till folk som jag tycker om. Det enda jag tycker om med jul är maten! Kakor, choklad, anka .. allt sådant är gott! Men på allvar nu .. när man är fattig kan man inte ha den bästa julen och jag tycker synd om alla barn i hela världen vars föräldrar har inget råd för att köpa presenter eller ett träd :( Vänta .. jag vet en grej till som jag tycker när det gäller jul .. man är ledig :D

Idag så ville jag läsa mycket för nästa vecka men det blev inte så. Jag ska verkligen försöker att plugga lite senare. Jag är i alla fall klar för imorgon. Men till torsdag blir det Kafka, Proust och Joyce. Jag kommer aldrig hinna. Ack.

Anders och jag har bakat julkakor idag. Det är inte som jag gör det för stämningen .. jag gör det för maten!!! :D Men vi har självklart bakat för många så alla på hans jobb och min kurs blir jätteglada imorgon för att de får resten! Ikväll blir det kakor istället för kvällsmat så mitt kalori-intaget stämmer. Och julte, jag älskar julte från LIDL!

Jag har packat några paketer idag eftersom jag har sålt lite saker på tradera. Det blev över 600 kronor och det är jättemycket pengar för mig! Och det betyder mer pengar för Tyskland-resan .. yay!!!

Mmm, nu ska jag plugga 45 minuter till .. sedan börjar Bones och jag ska göra min kvällsträning. Imorgon blir det en jobbig dag .. måste gå upp jättetidig och har massor med ärenden :( Stackars jag :( Toodles!

Ugns-TV och Kafka samtidigt :D



Ser ni? Det blev lite för mycket med kakorna :p



Och så har jag packat paket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0