Nyårsafton och pluggångest

Jag skulle verkligen plugga mer men jag orkar inte. Det är så oschysst. Alla har semester och jag måste sätta mig ner med mina böcker. Men jag ska bara läsa en timme idag .. Virginia Woolfs "To the Lighthouse" .. jag är ju redan på sidan 100. Boken är okej men imponerar mig inte så mycket. Jag tyckte mer om Duras' "Älskaren", den kan jag rekommendera. Jag är lite arg eftersom jag behövde beställa LeClézio boken. Någon hade förbeställt den på biblioteket så jag kunde inte förlänga den. Då gick 200 kronor åt skogen. Fast, då är jag kanske lite elitist om jag har en nobelprisvinnare i min bokhylla haha.

Igår har jag inte gjort mycket. Jag har skrivit ett jättelångt brev (det blev 12 sidor) och har pluggat lite. Jag har också varit  lite utomhus, fan vad skitkallt det är !! Jag har bara handlat lite presenter och grejer för ikväll. Vi ska stanna hemma. Vi är inbjudna till en fest i Fittja men vi orkar inte åka hela vägen dit på nyårsafton .. det är ju nästan kamikaze-kväll i Stockholm på nyårsafton. Men vi har något att dricka och hälsosamt mat (vi har grönsaker som vi ska dippa i chillidip .. weeeeeeeee), dessutom ska vi kolla på film. Jag skulle hellre gå på någon fest men det händer ju ingenting här i närheten.

Jag hoppas att ni alla har det roligt ikväll! Festa loss och välkommer det nya året som det skulle .. med spy och huvudvärk! Ha!

Toodles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0