Fest och frustration

Det beskriver vad har hänt under förra veckan. Jag har varit mest hemma, var uttråkad och ensam. Jag tränade som en galning, lagade god mat och skrev brev. Konstig nog ville jag träffa två vänner men båda hade plötsligt något bättre att göra. Fast att jag var sjukt uttråkad så hade det hela något positivt. Jag är väldigt kreativ när jag har inget att göra så jag kom på nya recepter och de blev alla jättegoda. Och jag pysslade mycket med onödiga saker som DIY och jobbade på en websida.
Jag har också försökt att läsa vidare i Umberto Ecos bok. Men den verkar vara rätt långtråkig. Jag ska inte ge upp, ibland är böcker ju så att de blir spännande efter de första hundra sidor när allt som är viktigt blev förklarat. Så jag ger inte upp hoppet än .. no!
På lördag var jag på Grottan och det var skoj. Jimmy är verkligen en bra dj ( in my humble opinion) och folk dansade. Jag träffade också mycket folk där som jag tycker om och som jag träffar allt för lite .. som Per, Martina, Rojin och Niklas. Söndagen var helt förstört .. jag var bakis och jag bara tittade på dvd hela dagen. Förresten, jag bjuder just nu på tradera på en jävla bra samling av horror-filmer .. typ 50 filmer med gamla Lugosi och Karlof-filmer .. weeee! Hoppas att jag vinner!
Två bilder från lördag:


Jag kom på något idag när jag skrev till Tanja i Tyskland. Varför är gotharna så intoleranta? Är det inte så att vi faktiskt kräver tolerans från samhället för vem vi är men ändå finns det alltid folk som tycker att de är bättre, vet mer, är viktigare .. inom subkulturen. Skulle vi inte vara toleranta mot varandra och vara glada att det finns faktiskt folk som tycker om i stort sett samma saker som vi gör? Spelar det en roll vem är viktigast inom en subkultur? Är det inte så att en subkultur vill avvika från det samhället som strider emot individualism och bygger på elitism? Där ser ni, jag har för mycket fritid.

Kommentarer
Postat av: mana

precis sådär är det ju med punkare och rockers och alla andra fanskap också. de är intoleranta och dömande och har sina påhittade regler om hur alla skall vara och inte bara. så jävla irriterande. var tar all respekt vägen liksom?

2008-07-22 @ 22:37:34
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0