Lite om Tyskland-resan

Två dager sedan kom jag tillbaka från Tyskland. Det var jättetrevligt att se min familj och mina vänner igen. Vi gjorde någonting roligt varje dag och festade mycket. Tyvärr hade jag ett stort bråk med min far så slutet av tiden hos mina föräldrar var lite spänd. Men jag hade inte förväntat mig något annat, han kommer inte att förändras.

Dag 1
Vårt flygplan var lite för sent men det var okej, min mamma väntade på oss på flyplatsen i Lübeck. Det var skönt väder och det kändes jättebra att höra tyska överallt. Vi åkde hem till mina föräldrar och då satt vi på terassen vid trädgården och åt Döner. Jag verkligen saknade Döner, det är en slags kebab med bröd men bara mycket bättre än kebaben man får i Sverige.




Dag 2
Vi gick upp rätt tidigt på morgonen för att gå och shoppa lite. Vi köpte massor med grejer. Jag köpte skor, klänningar, tröjor, smink, smycke osv. . Anders köpte skor, en jacka, byxor och shirts. Det var allt så billigt! På eftermiddagen gick vi och besökte mina vänner Timo och Marina och deras dotter Josefine. Marina och jag är vänner sedan vi var små barn. På kvällen var vi hos mina föräldrar och tittade på fotboll-spelet  Tyskland-Turkiet.





Dag 3
Vi åkde tillsammans med min mamma till Husum den dagen. Husum är en liten stad vid Nordsjön i norra Tyskland. De har ebb och flod där och det är väl intressant att se. Vi åkde med tåget och det var väldigt mysigt. Först gick vi lite runt i staden och sedan letade vi efter vägen till strande eller sjön. Vi gick typ tre kilometer dit och det blåste och var jättehet. Men ändå njöt vi av promenaden. Vi träffade på många får och självklart trampade jag i får-bajs, grr. Till slut kom vi till stranden och Anders hade aldrig sett det när det var ebb så vi satt där en timme. När vi var tillbaka i Husum åt vi glass och sedan promenerade vi lite genom staden tills vi tog tåget hem. På kvällen hade vi grillfest hos mina föräldrar.






Dag 4
På förmiddagen gick vi ut och shoppade igen. Det är ju allt så billigt i Tyskland i jämförelse med Sverige. Jag köpte två kjolar, underkläder, sprit och te. Sedan vilade vi typ hela dagen innan vi gick ut på kvällen. Det finns en slags folkfest med mycket skepp och båtar i Kiel och vi träffade några vänner och bara gick dit och festade. Vi träffade till och med min bror. Efteråt hamnade vi på Pumpe, en slags klubb.






Dag 5
Jag var helt bakis på lördag så jag bestämde mig att göra ingenting. Jag sov mycket och tittade på TV. Anders och min mamma gick till Kieler Woche dock.





Dag 6
Min mormor kom förbi under dagen och det var trevligt att se henne igen. Tyvärr lider hon av åldersdemens så det är väldigt svårt att prata med henne eftersom hon kommer inte ihåg någongting , det gör lite ont att se henne så där.
På kvällen träffade vi min vän Annette för att titta på fyrverkeriet som skulle avsluta folkfestet. Efteråt gick vi till klubben Pumpe igen eftersom det var gothkväll. Jag var så full så att jag nästan mådde illa lol.





Dag 7
Vi sov ut och på eftermiddagen kom min syster. Jag hade saknat henne mycket så det var kul att se henne igen. Tyvärr började min pappa bråka och efter det pratade jag inte ett ord mer med honom. Men jag hade ju förväntat mig att han kommer att bråka.
På kvällen svängde min vän Frenzi förbi.




Dag 8
Dagen vi skulle hem. Min pappa började bråka igen och jag fick nog. Min mamma, Anders och jag åkde rätt tidigt till Preetz för att hänga där lite innan vi kunde åka till flygplatsen i Lübeck. Preetz är en söt liten stad med en snygg kyrka. Vi åt pizza och sedan körde min mamma oss till flygplatsen. Några bilder av Preetz.







Igå var vi i Stockholm och shoppade lite. Jag köpte strumpbyxor med spindelnät och en Joy Division-shirt. Imorgon försöker vi göra lite DIY-grejer med T-shirt-tryck . Jag hoppas att det funkar.
Toodles.








Kommentarer
Postat av: mana

vad mysigt det verkar =) och jag vill också åka till tyskland och handla massa saker! ;D

2008-07-05 @ 13:39:40
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0