Uh, glömde att blogga

Jag bara glömde att jag hade en blogg haha. På allvar. Och som kom jag på idag att jag måste ju uppdatera min blogg lite.
Så hej till er som läser min blogg!

Onsdag var sista gången jag hade kurs innan sommarlovet började. Det var okej fast att jag hade känslan som att läraren pekade mycket på mina språkfel och det kändes bara fel. Men jag fick för min uppsats i alla fall så jag ska inte gnälla. Jag rätt nöjd med första terminen på Stockholms Universitet, jag fick två A och två B och fast att jag pluggade mycket kändes det helt okej eftersom jag tyckte att det var intressant. Nu är jag ledig till typ slutet av Augusti. Jag ville läsa Kinesiska under sommaren men jag tror inte att det finns någon sommarkurs för det, jag hittade ingen. Jag skulle ha gärna lärt mig litet kinesiska.

Mmm, vad hände annars? På fredag var jag på en konsert. Bandet heter Zombie Zex och det är fyra heta killar från Stockholm som spelar typ postpunk/deathrock. De var väldigt bra och ni alla skulle lyssna på dem så gör det här.
Det var så varmt inne på Tantogården, usch! Efter konserten gick vill till Svartklubb och det var faktiskt skoj den här gången. Jag tyckte om musiken, folk dansade och jag pratade typ med många kompisar jag hade inte sett under någon tid. Så yay !

Några bilder:



Idag blev jag bara jättearg på den jäkla bostadssituationen i Stockholm. Sverige är verkligen det enda landet i hela världen som har en bostadskö för hyreslägenheter, det är helt sjukt! Om jag ville ha en första hands lägenhet i Berlin så skulle jag har den inom två dager. Jag satsar på att vinna i lotto då kan vi köpa en lägenhet istället. Sådan skit låta mig ibland ångra att jag flyttde till Sverige .. inte Anders, inte kompisar, inte ens alkoholmonopolet, nej, den dumma bostadskön! Jag skulle gå och demonstrera eller något.

Jag tror att jag vill titta på fotboll senare, Tyskland emot Polen. När jag var yngre tyckte jag mycket om fotboll, speciellt Liverpool FC och St.Pauli men det slutade typ när jag flyttade hemifrån till en egen lägenhet i Kiel. Men i alla fall vill jag ju heja Tyskland. Bara två veckor och jag är i Kiel *happy dance*

Jag läser Dan Browns "Deception Point", tycker inte så mycket om den än eftersom de är i is och snö .. och jag hatar is och snö! Men vi ska se, har ju bara läst typ 50 sidor.

Nu ska jag skriva ett brev till Ian i Wales, han vill skicka mig cds med nästa brevet så jag vill svara honom snabbt så jag får mina cds :D

Toodles!

(Kan någon snälla hjälpa med designen av bloggen? Jag har ingen aning hur det funkar .. och jag vill ha ju en snygg layout med spindlar och fladdermus och sånt :D)

Kommentarer
Postat av: mikaela

aaaw jag skulle vilja hjälpa dig me design men jag tog ju själv hjälp av kompisar för jag fattar ingenting heller hur man gör.. det är irriterande, jag vill byta design igen. Va skönt att du är ledig nu :) Jag har tenta på tisdag! jag är nervööös!

2008-06-08 @ 23:53:34
URL: http://daleke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0