Dracula

Vi tittade på den original Dracula-filmen igår. Jag hade köpt den några veckor sedan men hade glömt bort det. Filmen är från 1931 och är med Bela Lugosi. Den var helt fantastisk! jag tycker verkligen om gamla filmer speciellt när de är skräckfilmer. De hade ju inga special-effects eller dator-animerade blodorgier och sånt, de var till och med bara svart och vit. Jag är helt imponerad hur de faktiskt skapade en sådan atmosfär så att man blir faktiskt rädd! Helt fantastisk! Och Bela Lugosi passar perfekt som Dracula, på allvar, alla remakes är ingenting emot hans framträdande. Verkligen synd att han blev aldrig en välkänd skådespelare.

Idag är det moders dag i Tyskland och jag hade skickat blommor med en sådan leverans-service. Det var svindyrt men värt det eftersom min mamma är den bästa mamma som finns :D Hon fick dem klockan 11 och ur av en slump ringde jag typ kvart över elva och hon bara grät! Awww!! Hon blev så glad! De var vita pingstrosor och lila gerbera och sånt .. min mammas favoritfärger är vit och lila. Jag är så glad att hon blev glad, hehe. Det var första gången att hon fick blommor leverade och var så glad haha. weeeee!

Jag började plugga en halvtimme sedan men jag gav upp. lol. Jag har nu skickat ut alla intervjuar och fick redan två tillbaka. Dessutom har jag igår gjort en uppställning så jag vet nu hur jag vill bygga upp min uppsats. Jag har också kollat alla fem böcker och har granskat vilka kapitlar är viktiga. Imorgon ska jag då läsa på vägen till universitetet och tillbaka. Och sedan har vi ju också mer än två veckor kvar så idag blir det lugnt. Jag har skrivit ute några viktiga saker men det är ju så vackert väder och det är Anders'  sista semesterdag så vi ska ha det mysigt nu. Kanske tittar på Dracula igen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0