Funny little gothic bunny

Yeah, that's me!
Jag mår bra idag, det beror väl på vädret. Normaltvis tycker jag inte om sol och sommer men idag känns det bra. Jag till och med nästan ville gå ut till vår sjö här i Ösmo. Men sedan somnade jag haha.
Jag lämnade in min uppsats idag och det gick bra. Hon sa att jag gjorde allt rätt med sidnummer, första bladet osv. . jag såg en konstig dödmetaller idag som var sminkad som en .. jag vet inte .. tvättbjörn? 0.o Haha.
Jag har börjat läsa igen, nu har jag ju tid igen. Jag läser en bok som två familjer som levde i Irland under slutet av 1800-talet, väldigt intressant faktiskt. Känns bra att ha tid för att läsa igen.
Oh, tack för kommentaren Fredrik :) Vi har alla inte samma smak och ja, jag lyssnar på goth och har gjort det i 12 år. Jag till och med tycker om darkwave och gothrock och ibland till och med om band som Zeraphine, oh noes, passar jag inte in i din föreställning om goth-elit? :p Det har alltid funnit evolution i alla möjliga områden speciellt när det gäller konst och musik. Jag tycker om gammal goth-musik samtidigt som jag tycker om "nu-goth" och vet du vad? Ibland tröttnar jag på elit-skiten, du kan väl spelar vilken musik du vill men jag har väl möjligheten att inte tycker om musiken du tycker om, eller hur? :) Jag trodde att du inte kallar dig goth och inte tycker om gothare (vilket du har sagt så många gånger) så varför spelar du skivor i en gothklubb då? För musiken? Väl, det verkar väl så att inte så många har samma smak som du annars hade någon dansat, eller hur? Varför dansar folk på Grottan? Eller när de har gothfloor på Technoir men inte när du spelar skivor? Bara en tanke .. . Jag vill inte bråka med dig, jag tycker att har jag väl möjligheten att kritisera musiken som spelas i en offentlig klubb .. jag har inte kritiserat dig .. jag har kritiserat musiken du spelade vilken jag tyckte var konstig underground-elit-icke-goth-musik (fast att några enstaka låtar var ju okej). Det var ingen attack på dig som person!
Mmm, yeah ..
Nu ska jag träna .. har ju ätit glass idag.
Toodles.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nu tror jag du missförstod mig, jag ser inget problem med att du kritiserar mig eller min förmåga att spela skivor det jag däremot fann konstigt var att du hävdade att du knappt kände igen några låtar när det mesta som spelades var goth"hits" bauhaus,JoyD,specimen,cure,sisters m,m och hävdar att du är gothare, även om man är "neo"-gothare bör man ha koll på det som är stapelvara i subkulturen.
Sen att du inte gillade en del annat kan jag mycket väl förstå, skillnaden mellan olika länders scener och den svenska scenens uppblandning med en hel den nya vågen saker är kanske inte som tysklands dunkelheit men stapelvara i sverige.

Så kortfattat, kritisera gärna mig som dj har jag inget emot alls MEN man bör känna till banden och låtarna när det är goth-hits om man nu ska vara goth....

2008-05-28 @ 21:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0