Sterne sehen

Det är så vackert med stjärnorna ute. Jag stod på balkongen och rökde en cigg och bara tittade. Jag skulle kanske börja lära mig lite om det, typ stjärntecken och storag vagn och sånt. Det finns så många vetenskapliga områden jag vet ingenting om.
Det var så fan varmt idag! Jag tycker inte om sommer, det är för ljus och het. Mmmm, jag tycker inte om vinter heller. Jag tycker inte om väder överhuvudtaget, haha. Jag saknar de regniga somrar i Tyskland, det var så mysigt med regn och typ 20°C. Men snart ska jag åka till Tyskland, bara 26 dager .. yaaaaaaaaay! Saknar min bästis så här kommer en gammal bild av oss (jag tror den är från 2001 hehe):
image22

Annars då hämtade jag min uppsats idag och jag ska opponera på en uppsats om något kultbyggnade i Grekland. Det är inte så riktigt mitt ämne och tycker också att uppsatsen är väldigt jobbigt skriven .. typ bara information i 9 sidor och sedan en sida diskussion. Det var ju inte så mycket självtänkande 0.o Hanna ska opponera på min uppsats och hon är en smart cookie så jag vet i alla fall att hon kommer att komma med några punkter så det blir okej.
Jag träffade Hanna och Mina och vi hängde lite på gräset på campuset, det var mysigt. Och nu vet vi alla vad sex är .. weeee :D Hoppas vi kommer verkligen att ses i sommern så vi kan hänga i parken och dricker öl *kram*

@Fredrik:
Okej, då har jag kanske missförstått dig då. Vad bra att vi är överens om att man får kritisera en dj och hans låtval.
Jag tycker väldigt mycket om old skool goth som Specimen, Bauhaus, The Cure, ASF, Sex Gang Children, Southern Death Cult mm.. Tyvärr tycker jag inte om Sisters of Mercy alls. Och det stämmer inte att jag har ingen aning .. jag är i scenen för över 12 år, jag har varit dj i två klubber i Tyskland när jag var 20 tills jag var 22. Så jag vet min musik, jag hävdar ingenting jag inte vet något om. Om jag inte vet något så erkänner jag det, så mycket självkritisk förmågan har jag. Jag hörde att du spelade The Cure och Bauhaus .. om du hade läst mitt inlägg hade du kunnat se att jag sa att det var några enstaka låtar som jag kände till. Att jag inte känner till varje låt av varje artist är klart .. jag samlar inte på varje old skool artist. Men man spelar väl de största låter av varje artist, eller hur? Så man får folk att dansa? Är det inte jobbet av en dj? Men det är kanske annorlunda i Sverige i skillnad till Tyskland :P (du spelade kortet att jag är tysk .. I play by your rules :P).

På allvar nu .. vi kan inte ha alla samma smak så du kan inte alltid gör alla glada. Så om jag tyckte om musiken du spelade så är det väl min smak som inte passar din smak. Och det är okej med mig.

Ja, haha .. Sverige är den enda gothscenen i Europa som har stannat i 80-talet och de som också tycker om neo goth kan aldrig bli del av eliten, eller hur? :P Jag tycker inte om allt den tyska gothscenen står för, det är för mycket cyberskit och medieval-musik. Jag är väl en så kallad "Batcaver" där, vilket är motsvarande med den svenska gotharen :)

Jag vill inte bråka :/ Vi har bara inte samma smak. Men du attackerade mig och hävdade någonting som inte stämmer så jag kände behovet för att försvara mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0