Är det dags igen?

Mitt liv består bara av plugg, så tråkigt. Jag tyckte jättemycket om Dostojevskij, jag har till och med fått inspiration för mitt eget skrivande. Det finns så många idéer som flyter runt i mitt huvud just nu. Jag vill så gärna fortsätta skriva men jag har ingen tid. Och om tänker rationellt så jag erkänna att  plugg för universitetet är viktigare än en hopplös dröm om att bli författare. Må fan ta dig realtitet!

Tisdag och onsdag hade jag seminariet och föreläsningen och det var helt okej. Idag har jag läst klart Balzacs "Pappa Goriot" och Gogols "Kappan". Under helgen blir det dikter (usch, fick veta att det kommer att bli en stor lyrikanalys i nästa tenta .. jag tycker inte om att jobba med dikter .. jobbiiiiigt!!), "Röda Rummet" av Strindberg och jag ska börja med "Madame Bouvary" av Flaubert. Vet inte, ni som tycker det är kul att läsa och tror att jag bara gnäller: jag älskar att läsa men om man måste läsa så mycket under en så kort tid så kan man inte riktigt njuta av det, man har ingen tid för att fundera osv. Dessutom läser man ju också mycket som man kanske inte tycker är bra. Och då kan man inte slänga boken, noes, man måste läsa den klar. Men jag tycker fortfarande om Littvet .. tyvärr är det då inte bara solsken.

Jag har ätit Ben Jerry's glass idag .. en halv paket .. det är jättemånga kalorier!! Jag får min mens snart och jag hoppas att min viktångest imorgon accepterar den där ursäkten. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0