Helg

Jag har haft en så lugn helg, nästan skrämmande. Jag känner mig helt avslappnad och nu vill jag faktiskt att det är jul så att jag kan åka till Tyskland. Men det är ju bara 3 veckor. Det känns ändå jättelänge.

Jag är lite arg på läraren för nästa delkursen. Hon har fortfarande inte lagt upp lektionsplaneringen för December. Vilken dålig stil. Jag vill gärna veta vilka böcker jag behöver och när jag ska läsa vad. Alltså om det kommer ingenting tills tisdag ska jag skriva en arg email. Jag har förresten jobbat på min tentan idag och 5000 tecken är nästan ingenting, jag kunde ha skrivit 20 sidor om Madame Bovary men jag fick inte ens skriva två hela sidor. Så jag fick lite ångest men Anders lugnade mig och nu har jag 4994 tecken och jag är klart med första frågan. Jag var så produktiv idag! Imorgon ska jag jobba på andra frågan (diktanalys av Stagnelius) och sedan kan jag faktiskt ta det lugnt resten av veckan. Jag har massor brev att skriva så det passar mig bra med lite fritid.

Jag kunde inte hålla i mig och berättade för min mamma igår att jag kommer till jul. Hon fattade först ingenting och var helt förvirrad. Hon frågade i 5 minuter "vad?" "Hur?" "Varför?" "Skojar du?". Haha, hon är så söt. Jag pratade också med min syster igår och hon blev riktigt glad. Jag har ju inte sett henne i 6 månader. Jag bryr mig inte om att se min far men min syster, bror, mormor och mamma saknar jag. Det blir så himla skönt!

Igår var vi ju i Stockholm. Fan, vad mycket folk det var där. Men då fattade jag att det var lönehelg och alla köpte väl julklappar. Vi hade ju inte mycket att göra så att vi var hemma efter två timmar igen. Idag har jag som sagt jobbat på tentan och annars bara tittat på TV och kollat på tradera. Jag försöker sälja några kläder som blev för stora för mig så att jag har lite pengar för att köpa grejer i Tyskland :p

Okej, ska surfa lite nu och sedan titta på TV. Tråkigt men avslappnande. Toodles.

Jag igår( försöker låta mitt hår på sidorna växa igen så det kan bli lila igen .. eller vit .. eller röd .. vem vet ..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0