Ny vinterrock och hjärnsläpp

Fan vad trött jag var igår men jag överlevde. Föreläsningen var om sagor och vi pratade mycket om Rödluvan. Det var jätteroligt. Efteråt stack jag in till stan för att köpa en ny vinterrock. Jag var förvånad hur snabb det gick att hitta en. Jag är bara inte van till att hitta kläder som passar mig. Jag väger 76 kg och har storlek 44. Det är fortfarande för mycket men förra året vägde jag 110 kg och hade storlek 54. Det är ju en jättestor skillnad!

Idag bestod av plugg. Jag är klart med Almqvist. Jag tyckte om "Drottningens Juvelsmycke" fast att spänningen börjar rätt sent i boken så det blev lite långtråkigt i mellan. Jag har börjat med Dostojevskijs "Brott och Straff". Över 600 sidor. Jag har så mycket att läsa till nästa vecka!! Jag är på sidan 126 nu och tycker om boken. Jag förstår inte hur folk tycker att den är långsam och tråkig. Det är ju bra att man kan läsa hans tankar hela tiden. Men jo, ska se hur de sista 500 sidor blir :p Jag har två dager på mig. Jag hoppas att jag hinner. Jag har hjärnsläpp just nu .. huvudvärk och kliande ögon.

Men nu ska jag skriva brev. Det känns bra att ta det lugnt den här helgen. Jag behöver bra sömn och tid med Anders.

Ny vinterrock


Kommentarer
Postat av: MrA

Du är verkligen jättesnygg i din nya rock. Go girl =))

2008-11-08 @ 22:43:55
Postat av: mikaela

SV: hehe antagligen är det hon, typ ganska lång och har mörkt hår..

2008-11-11 @ 23:16:58
URL: http://daleke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0