Plugg och Strindberg hat

Veckan har som alltid inte varit särskild spännande. Jag hade några föreläsningar och ett seminar. Jag fick min tentan från Delkurs 2 tillbaka, jag fick C. Det är ju bra att jag är godkänd men jag är lite besviken, det är det sämsta betyget jag har fått på universitet så länge. Jag hade förväntat mig det dock eftersom James Spens är känd för att vara lite hårdare. Jag fick väl mest problem på grund av mitt språk, han skrev aldrig något dåligt om mitt innehåll men korrigerade grammatiken överallt .. fast att det var bara små fel med prepositionerna. Men om jag jämför mig med resten av gruppen så är mitt betyg bland de bästa (bara två personer fick B och det fanns inget A) så jag är rätt nöjd ändå.
Jag är så frustrerad med vädret. Det är kallt och det snöar. Jag hatar vinter. Jag orkar bara inte gå ut. Igår ville jag på en konsert men jag mådde skitdålig på grund av några orsaker: vädret, för mycket plugg, min pappas hjärtoperation och ensamheten.
Men idag känns det lite bättre. Först så vägde jag på morgonen 74,9 kg (yay!!), sedan hade jag för en gångs skull utsovit och medan jag tränade kunde jag titta på Scrubs. Jag har läst i lyrikanalys-boken i några timmar (är på sidan 100 nu) eftersom någon sa att det kommer att bli lyrikanalysen i tentan. Men jag ska fråga Stephan på måndag om det verkligen är så. Jag undvek Strindberg så länge. Hela nästa seminariet kommer att handla om Röda Rummet. Skit. Jag har läst boken förra helgen och den gjorde mig så arg och jag slängde den några gånger på golvet. Förlåt Sverige men hur fan kan en så dålig människa och författare vara ert nationalhjälte?!? Det är ju nästan löjligt. Grrr. David sa det bästa igår: "Röda Rummet kan ta sig själv på arslet". Det utrrycker mina känslor precis.
Ikväll ska Anders och jag har en myskväll hemma med massor med goda saker och två dvd. Det blir väl trevligt. Han är en sådan sötnos. Medan jag satt och suckade över Lyrikanalys-boken lagade han mat. Awww.
Jag ska gå tillbaka till mitt plugg nu och dyka ner i Strindbergs hög av skit och försöka svara på instuderingsfrågor. Men jag återkommer hit, jag vill verkligen ta lite mer hand om min blogg. Det är ju lite som en dagbok och det skulle vara kul att läsa den om 25 år eller något.
Toodles.

Mitt brilliant C



Plugg



Snö utanför vårt köksfönster *hat*



Anders matlagningskonst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0