Snö, snö, snö

Det sammanfattar min dag rätt bra. Jag var irriterad hela dagen på grund av vädret. Men jag tog mig till universitetet i alla fall. Seminariet var okej men inte särskild spännande, det var ju om Strindberg. Jag läsde Ibsens "Vildanden" idag och jag tyckte om den. Ibsen använder språket på ett vackert sätt och ironin är verkligen oslagbart.
Annars så har jag tränat ikväll. Min mamma ringde från Italien, hon är på besök hos min kusin. Jag är lite avundsjuk eftersom de ska till Milan på fredag. Det är en så vacker stad!!!
Imorgon blir det inte så spännande heller. Det blir föreläsning från 16 till 18 om Selma Lagerlöf. Jag har inte läst boken, den var för tjock och jag hade ingen tid. Jag tänkte kanske skippa föreläsningen, jag har inte missat en enda grej den här terminen så det är väl inget problem. Men jag känner mig .. jag kommer att känna mig skyldig och kommer åka dit i sista minuten i alla fall.
Förresten, jag ska inte till Sisters Of Mercy konserten i Stockholm nästa år. Det är för dyrt för ett band som jag inte tycker om och som jag har redan sett live. Och de suger live .. det var bara rök hela tiden, de spelade sitt program och då var det slut. Så det är inte värd det, kultband eller inte.
Jag är så trött, ska gå och lägga mig nu.
Toodles.

Kommentarer
Postat av: mana

selma lagerlöf är så jävla bra.

2008-11-25 @ 15:53:13
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0