Vad har hänt?

Varför glömde jag att skriva blogg? Mmm, jag förträngde det kanske bara. haha.
Okej, jag ska berätta lite om hur jag hade den här veckan då och från imorgon skriver jag blogg varje dag igen, jag lovar!!
Jag är förkyld och det är så irriterande. Jag röker ju ändå och det känns inte som det hjälper till att hostan försvinner. Oh well.

Det var också mest anledningen varför jag stannade hemma förra helgen. Men det berodde också på att Stockholm är död .. i alla fall för någon som jag. Dessutom var alla i Portugal på Drop Dead Festivalen så det kändes lite dumt att gå ut eftersom ingen var ju där.

På måndag var jag på en föreläsning om "Fabeln" vilken var roligt och intressant. Vem har inte hört av fabeln om myrran och grillen? Den finns verkligen i alla möjliga språk. Innan föreläsningen gjorde vi gruppövningen men det blev bara David, Sara och jag. Det hjälpte ändå. Jag tycker att det är mycket roligare att diskutera kurslitteraturen med sina studiekamrater än att sitta i en kurs med en omotiverad professor.

Tisdag var det kurs från 10 till 12 som gällde. Ush, vad jobbigt det är om man måste vara där så tidigt. Jag behöver ju gå upp förre 7 för att vara där i tid. Men överraskningsvis var kursen den här gången väldigt bra. Vi studenter orkade diskutera och professoren verkade inte så envis när det gällde interpretationer. Vi diskuterade "Gulliver's Resor" och "Candide" av Voltaire. Jepp, jag har läst Voltaire på svenska *stolt*. Efteråt gick jag och åt lunch med David på Subway vid Globen. Det var trevligt.David är en så sött kille, han är bara genomsnäll.

Nästan dag var det föreläsningen om Goethe's Faust som gällde. Men ingen hade fattat att vi skulle ha läst boken och dessutom verkade föreläsningen som det var gjord för dokterander .. den var bara för hög. Men nu har jag förstått att vi måste läsa allting på litteraturlistan .. så jag har missat rätt mycket redan :S Men jag vet inte om jag orkar läsa llt ..jag menar, det viktigaste är ju att jag läser det som professoren av kursen säger vi borde läsa. Mmmm, ska se. Eftersom föreläsningen var ointressant och den sämsta föreläsning någonsin gick mer än hälften av studenterna i pausen, jag med :D Jag åkde in till stan med David och Ville och vi kollade lite på utställningar på Kulturhuset. Jag träffade Micke vilket var trevligt eftersom jag hade inte sett honom under några månader känns det som.

Jo, det var min vecka och det kommer inte att bli mycket mer spännande eftersom jag är fortfarande sjuk så jag kommer förmodligen stanna hemma och sova mig frisk. Idag och igår har jag pluggat hela dagerna ... jag har läst Werthers lidande och Faust (jepp, fick lite panik så bestämde mig att läsa den i alla fall igen, känner den ju redan från skolen men det var 10 år sedan :S) av Goethe och lite av Schiller. Dessutom har gjort en online-kurs som är obligatorisk .. typ hur letar man efter artiklar på bibliotekssidan .. bullshit. Vet inte ens om jag har klarat den.

Jag måste ta mer bilder av mitt liv. Annars ser bloggen ju helt tomt ut. Jag har också inte tagit nya bilder av mig i nästan en månad. Mmm, ska se, ska ju till Halloween-fest snart :D (men ska inte klä mig speciellt, ser ju tillräckligt spooky ut haha).

Oh, och vi fick vår första tenta tillbaka och guess what!?! JAG FICK A!!!! YAY! Jag är så asbra! :D Jag vet att bilden är suddig :S




Okej, nu ska jag vara lite kreativt och sedan ha en bra kväll med min älskling.
Toodles.

Kommentarer
Postat av: mana

du rockar nina! <3

2008-10-18 @ 00:44:42
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0