Egentligen ...

ville jag uppdatera min blogg tidigare men jag var full eller bakis hela helgen. Hehe.
Okej, jag gör det nu lite tråkigt och bara berättar lite om vad hände sistone. Just to get it out of the system.
På tisdag förra veckan var jag hos Martina. Hennes bästa vän Jan från Schweiz var där. Det var supertrevligt att hänga med två intelligenta personer och diskuterar. Hon är ju designer och han är journalist. Vi åt god mat och drack för mycket vin! Självklart blev jag lite full. Jag är en sådan mes när det gäller sprit.

Jan


Martina


Jag


På fredag lämnade jag in hemtentan. Det kändes bra och jag är rätt säkert att jag blir godkänd. Det behöver ju inte vara det bästa betyget. Jag hade huvudvärk hela dagen men ändå gick jag ut under kvällen för att träffa några uni-kompisar för en tenta-öl. Vi träffades på "Spoon" (väldigt trevligt ställe) och satt där en stund. Sedan åkde David och Jonatan hem men Ville, Jakob och jag gick vidare till "Carmen" och efter det till någon hårdrocksgrej. Jag blev väldigt full och när Ville promenerade mig till tåget sa jag kanske några saker jag skulle inte ha sagt. Ni vet ju hur det är när man är full, man blir pinsamt, haha. Men kvällen var väldigt lyckad ändå. Tyvärr hade jag inte kameran med så jag har inga bilder :(

På lördag var vi på "Grottan", det var 80's kväll. Vi gick dit med Martina och Dominik och hade det roligt. Det var inte så mycket folk där men det var mysigt och jag träffade några nya människor. Tyvärr hade jag fortfarande rest-alkohol i blodet så efter två öl var jag helt lost. På vägen hem, här i Ösmo, förföljde tre killar oss. Det var väldigt läskigt!!! Men vi stannade vid en korsning så de behövde bestämmer vart de skall gå. Och eftersom det var lite annat folk där också kunde de inte överfalla oss där. Så de gick till höger och sedan hoppade in i buskarna! Fan. vi nästan sprang hem, jag var så himla rädd! Nu ska Anders köpa en sådan försvarssprej och en stav som kan vara högljud. Då kommer jag känner mig lite tryggare. Men här lite bilder från lördag på Grottan:


Anders, Dominik och Martina


Jag


På söndag var det bakis-dagen. Jag pluggade och sov mycket. Under kvällen fick jag en konstig depressionsgrej så jag bara satt på golvet och grät. Kooooooooooonstig :(
Idag hade jag en föreläsning som var helt okej. Men jag tycker inte om om vi får en lång handout .. då gör man inga anteckningar och därmed lyssnar man inte så bra heller. Efteråt gick jag in till stan med Ville och han köpte kängor. Han är en sådan trevlig kille .. jag kan inte ens föreställa mig att han kan säga ett elakt ord! Oh, och jag fick min verslära-tenta tillbaka och jag är godkänd! YAY!
Med min vikt går det så där just nu. Efter helgen och allt öl gick jag upp nästan ett helt kilo :( Men jag stannar under 80 och det är ju bra. Nu ska jag göra mina kvälls-övningar .. der Speck muss weg! Dessutom har jag läst allt till imorgon så jag kan skriva ett brev, woooo!
Toodles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0