Jag har inte dött

än i alla fall.
Jag hade en jobbig vecka med mycket plugg och helgen blir inte mer spännande heller. Men jag har skickat in min hemtenta idag så jag har det bakom mig. Jag hoppas att jag blir godkänd. Vi skulle undersöka en dikt och sedan skriva en dikt själv. Förresten, jag läsde "Tristan" idag och jag grät, det var så så unfair :( Men underbart språkbruk!
Jag ville först träffa Martina imorgon och festar men jag har så mycket plugg (jag ville ha läst nästan allt för nästa vecka eftersom min mamma kommer ju på måndag) och sedan måste jag verkligen städa som kommer att ta flera timmar. Det är inte smutsigt här men ni vet ju hur mödrar är. Jag lovar, om jag får barn någon gång så kommer jag aldrig bli jobbigt när det gäller städningen!
Jag väger 79 kg!!! Under 80! Fattar ni det? Fan, jag kan inte beskriva hur lyckligt jag faktist är! Men tyvärr har jag nästan inga kläder mer som passar och jag är som alltid pank. Anders köpt lite kläder åt mig igår <3 men ändå , jag behöver typ all nytt. Så jag kommer snart att se ut som jag har tält på mig. awesome. Men jag passar i storlek M-kjolar nu!! Ha! Och enligt min BMI är jag nu bara överviktig och har inte adiposis längre! Weeee!  Förra året vägde jag 31 kg mer, jag var verkligen fet. Nu är jag bara fet men inte äckligt fet längre. Framsteg.
Uh, ni får alla läsa den underbara dikten som jag har skrivit (versmåttet är Sapfisk strof .. hoppas jag i alla fall haha):

Nattens slöja nalkas med mörka tecken

Han som borde vara med kvinnan syns ej

Hennes ögon blöder i väntan på sin

Älskling med passion.

Flera dagar varar med dunkla tankar

Smärtan farlig nära det svarta hålet.

Handen leder kniven med styrka genom

Hjärtat och dödar.





Jag kan skriva något halvvägs okej på svenska. Ha. Jag har talang. Eller så är jag bara kär i mig själv just nu.
En halv timme mer plugg och sedan ska jag skriva vidare på ett brev.
Tisdag blir jag 27 .. gamling :(

Kommentarer
Postat av: mana bollocks

fan vad du är duktig!

2008-09-15 @ 11:23:58
URL: http://manamonroe.blogg.se/
Postat av: mikaela

himla bra dikt, kommer ihåg när jag gjorde den uppgiften, min dikt hade inget sammanhang alls, haha.. jag längtar tills jag får hoppa på litteraturen!

2008-09-15 @ 14:53:11
URL: http://daleke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0