Min mamma har åkt

Hej blogg!
Jag har gjort rätt mycket sistone. Jag skulle verkligen updatera det här oftare så att jag inte behöver alltid skriva så mycket. Men det säger jag väl i nästan varje inlägg haha.

På fredag hade jag gruppövning och sedan kurs. Det var helt okej och jag tyckte att det var intressant med att diskutera isländsk litteratur eftersom i Tyskland hör man ju aldrig om det. Jag tycker om isländska sagor, det är bara så intressant att förstå hur de levde under den tiden (800 till 1300-talet). Vi fick uppgifterna för hemtentan och jag tyckte då inte att det var så svårt. Man behöver bara skriva mellan 2000 och 3000 tecken per svar och det är bara tre frågor man måste besvara. Men nu har jag förstått att det är bara en sida och det är väldigt lite för sådana stora ämnen. Det blir jobbigt!
När jag kom hade min mamma och Anders precis kommit hem också så att vi lagade mat tillsammans. Det hade varit hos ÖoB för att köpa sådana förvaringslådor för mig. Och vi fick också lite köksredskap, som rivjärn och sådant. På vägen hem, när tåget stannade i Segersäng, kom plötsligt ett gäng sprayer som spajade på tåget, över fönstrarna. De bara hoppade ur av buskarna och började haha. En kille till och med filmade det. Varför är jag aldrig med på sådant? Hur som helst, det stod också någonting om det i tidningarna nästa dagen.

Lördag åkde min mamma och Anders till Drottningsholm och lämande mig ensam hemma så att jag kunde plugga. Det var skönt att ha det lite lugnt hemma och kunna plugga men när såg bilderna av Drottningholm senare blev jag lite avundsjuk :( Men det viktigaste är väl att jag fick något gjort för tentan. Bild som Anders tog:



Söndagmorgon åkde vi till IKEA. Jag var så trött, jag hade ju inte riktigt sovit ut i över en vecka. Men det var roligt hos IKEA .. som det alltid är. Vi köpte två svarta BILLYs, en lampa, stora bildramer och många smågrejer. Ni vet ju hur det är när man åker till IKEA. Man har en exakt plan av vad man vill och kommer ut med 1000 saker till som man faktiskt kanske inte behöver haha.
Anders kusin, Stefan, hämtade oss med bilen och körde hela vägen hit. Vi åt kladkaka och hade det trevligt. Vet ni, Anders ser sin familj inte så ofta så jag tror att det var viktigt för honom :) . På eftermiddagen byggde vi saker .. Anders tog han om de två Billys och jag tog hand om lampan och att dekorera allt senare.





Idag åkde min mamma hem :( Jag vart lite ledsen men nu är det okej igen. Jag vet ju att jag kommer att se henne någon gång snart igen. Efter hennes bus hade åkt från T-Centralen gick jag till Indiska för att leta för en röd eller snygg duk som vi kan ha ovanpå det där skåpet som Tv:n står på. Men fan vad dyra de är .. jag betalar inga 400 kronor för en duk (dessutom har jag inte så mycket pengar haha). Så jag åkde hem och började skriva på tentan istället. Jag är helt klart med första frågan nu men jag vet inte om är tillfredsställt, för mig är det aldrig tillräckligt bra :( Och 2000 till 3000 tecken är väldigt lite. Oh well.
Vi hängde upp affischerna idag också. Jag fick dem från min mamma till min födelsedag och vi köpte ramarna för dem på IKEA. En stor svart ros hänger i vardagsrummet nu och en Victoria Francis-affisch i sovrummet. Dessutom har jag klistrat några väggtattueringar omkring bilden i vardagsrummet (känner ni till sådana?). Jag ska kanske ta kort på dem imorgon.
Imorgon ska jag jobba på frågan 2 av tentan (körens funktion i den grekiska tragedin) och på kvällen ska jag åka till Martina. Jan, hennes bästa vän, är där just nu och han är så trevlig!! Jag känner mig lite obekväm inför resan hem .. jag tycker inte om att åka ensam med kollektivtraffiken mitt i natten :( Jag är kanske lite paranoid.
DEXTER!
That's my life.

Kommentarer
Postat av: hanna

jag har också upptäckt att det är galet lite tecken. jag fick just lov att besvara "vad är ett epos?" med under 3000 ord. svåååårt som in i bomben.

2008-09-24 @ 14:52:12
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0