Nu har jag blivit lugnt när det gäller träning

Alla sa till mig, till och med min läkare, att man borde bara träna sex dager i veckan eftersom kroppen behöver en vilo-dag. Men jag var så rädd att jag skulle gå upp i vikt igen så jag tränade sju dager ändå. Men redan förra vecka gjorde jag en vilo-dag och idag har jag inte tränat heller. Det känns verkligen bra eftersom jag ser det hela inte så mycket under tvång längre. Man kan ju inte gå upp mycket i vikt efter bara en dag.

Förresten, jag har nått mitt mål .. jag väger 30 kg mindre än precis ett år sedan!! Men jag känner mig ändå fortfarande riktigt fet när jag ser alla de smala tjejer. Normaltvis jämför jag min inte med andra eftersom jag är så annorlunda .. jag menar vilket mått skulle man använda för att jämföra en goth-student med en rik blond Paris Hilton-kopia. Det finns ju ingenting man har gemensamt utan att man är människa. Men joa, när det gäller vikt och kropp så kan man väl jämföra oss.
Var var jag? Right, jag känner mig fortfarande fet och när jag väger 300 gram mer än dagen innan får jag panik. Det är bara .. om en gång har vägt 110 kg så har man verkligen ingen lust att komma nära det igen, speciellt eftersom jag blev sjuk av det (diabetes osv).

Mitt nästa mål är att komma under 80 kg, just nu är det omkring 80,5. Jag tror jag hinner med det tills min födelsedag i 10 dager. Jag tror sista gången jag vägde under 80 kg var när var 15 eller 16.

Nu ska jag tillbaka till att läsa Dante Alighieris "Divina Kommedia". Jag är lite ledsen eftersom jag verkligen tycker om den historian men jag måste ju plugga med den så det förstör lite min läs-upplevelse. Hur han beskriver helvetet och allt lidande är underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0