Back !!!! + Dag 1 av Tyskland-resan

Uiii, vad jag är trött. Det var en väldig lång dag ... har rest i 8 timmar och var lite bakis (är fortfarande det). Men jag har ju inte skrivit något i min blogg i en hel vecka och mina stackars läsare saknar mig visserligen mycket, eller hur? :P

Som sagt, jag är trött. Vi kom hem klockan 21 ikväll och jag längtar efter sängen. Jag har fått 8 brev som jag inte ens har börjat läsa. Jag har mycket plugg framför mig, jag lovade ju Stephan att vara klart med min uppsats till nästa vecka måndag. 2 1/2 sidor kvar. Det lär jag väl hinna. Jag kom precis på att det är Valborg på torsdag .. någon som gör något? Jag har tysk vodka!!! :D

Okej, jag har tänkt mig att skriva ett inlägg om varje dag i Tyskland och eftersom jag är så trött just nu skriver jag bara om resan dit och första dagen ... resten kommer imorgon under dagen, jag lovar.

Resan - 20.04.2009
Vi åkde som vanligt för tidigt eftersom vi  alltid är rädda för att missa flygplanet som har ju redan hänt oss en gång. Men resan gick väldigt bra. Vi behövde att vänta en timme på flygplatsen men jag hade cigg och mat så jag var bra upptagen :p Anders ville sitta vid fönstret på flygplanet för att kolla landskapet så jag ägde min tid åt en löjlig tjejtidning där jag lärde mig att avslöja om min pojkvän ljuger. Bullshit. 
Min mamma hämtade oss från flygplatsen i Lübeck och vi var hos mina föräldrar redan klockan halv sju på kvällen. Anders gick och köpte Döner på en gång och efter vi hade ätit gick vi på en liten promenad med min mor. Det kändes som sommar i Tyskland. Allt var grönt och det var varmt. Nice avslutning av dagen.

Jag sitter på flygplanet



Promenad




Dag 1 - Hamburg - 21.04.2009

Anders och jag gick upp rätt tidigt för att "träna" vilket betydde att vi gick på en promenad i en hel timme. Eftersom jag hatar att promenera kändes det defintivit som träning haha. Vi åt en rätt tidigt lunch därför att vi ville åka till Hamburg den dagen för att fira min systers födelsedag. Vi åkde med tåg för att Anders ville se lite av landskapet. Vi var lite för tidigt i Hamburg och eftersom vädret var kanonbra promenerade vi genom innerstaden (väldigt dålig idé med högklackar .. grr). Det var 26°C så vi tyckte att vi förtjänade glass :p Vi kollade på rådhuset och Alster (en sjö mitt i centrumet av Hamburg) och sedan gick vi till en iransk restaurang för att möta min syster och hennes pojkvän plus min morbror och hans flickvän. Det blev en trevlig kväll med god mat. Min syster tyckte om presenterna hon fick av mig, yay. Vi var tillbaka i Kiel rätt sent så jag däckade på en gång.

På tåget



Glass :D



Med Anders och min bror framför stadshuset



Alster



God mat



Min syster, hennes pojkvän och jag



Ok, det får räcka för idag. Jag ska gå och lägga mig nu. Jag vill gå upp klockan nio imorgon för att träna och plugga. Yay, vardagslivet.



Kommentarer
Postat av: adam

welcome back to s w e d e n.

vi står inför en pandemi numera :P

2009-04-28 @ 14:56:56
URL: http://rapportomadam.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack <3

Jag vet .. vi var skiträdda för influensan. Det var ju massor med människor på flygplatserna :S

2009-04-28 @ 16:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0