Hush hush darling

Och, vilken låt är det ifrån? Jag funderade lite över 90-tals musik och hur det fanns två riktningar: alternative/rock och bubbelpop/dance. Egentligen suger 90-tals musik. Det är trist att jag var tonåring under den tiden.

Anders är samordnare på jobbet nu. Han har gått klart kursen idag. Jag är så stolt över honom! Jag menar, inte alla har ambitioner och faktiskt vill få ansvar på jobbet. Men han är en sådan. Så vi träffades in i stan och efter vi hade köpt presenter till min syster fikade vi. Jag betalde såklart, det är inte mycket jag kan bjuda på men det var det minsta! Vi hade det väldigt trevligt!

Min mamma kom på idag att pengar kontrollerar ens liv. Hon kände sig fattig eftersom hon inte kan inbjuda 9 personer till middag på restaurang på min systers födelsedag. Och hon vet inte hur hon ska betala min brors körkort som han behöver för att få en utbildningsplats. Hon ville inbjuda mig och Anders till ett besök på museet men hon vet inte om hon har pengar. Kan man egentligen bara ha det kul om det kostar något? Jag tycker inte det. Jag är nästan alltid pank och jag har ändå kul. Man blir ju glad av små saker istället. Alltså jag tycker inte att hon behöver skämmas om hon inte har pengar för saker och ting. Vi kan ju bara fika på min systers födelsedag, det blir mycket billigare. Min mamma och min pappa är både pensionärer och bara min pappa får pension, min mamma får ingenting. Hur kan hon tro att hon kan leva som för 5 år sedan. Konstig hur det känns ibland att pengarna styr ens liv, eller hur?

Lite bilder innan jag går:




Kommentarer
Postat av: adam

jag tycker att vi borde bränna alla världens pengar tillsammans.

2009-04-18 @ 15:36:37
URL: http://rapportomadam.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

Jag tror att "hush hush darling" är från låten "Don´t Speak" med No Doubt. :D Men det kanske inte alls var den du tänkte på.

2009-04-19 @ 00:59:08
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: mana bollocks

jag borde verkligen få din jacka, nina.

2009-04-19 @ 20:02:56
URL: http://iwokeupdeadtoday.wordpress.com
Postat av: Nina

@Adam: Nej, inte bränner alla världens pengar, stjälar och sedan ger ut samma bidrag till alla människor i världen. Rättvisa och jämställdhet :)



@ Ceriadwen: Yep, det var "Don't Speak" jag tänkte på!



@mana: 500 kr på H&M; dessutom tror jag att min jacka är kanske lite för stor för dig :p

2009-04-19 @ 23:15:52
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0