Bokmarknaden

Så idag var det bokmarknaden på Drottinggatan i centrala Stockholm. Vi träffade Micke, Sara och Sophie vid lunchtiden och började vandra omkring. Det var så många böcker! Jag kunde ha köpt så mycket! Men eftersom jag hade bara 100 kronor kvar i plånboken tills jag får mitt CSN-lån behövde jag ta det lugnt. Det blev ändå några böcker, jag köpte sådana "3 för 10 kronor". Vi förlorade Sara och Micke halvvägs eftersom de var så långsamma men på vägen tillbaka hittade vi varandra igen. Anders och jag åkde hem vid 3-tiden eftersom vi var hungriga men de andra fortsatt. Böckerna jag har köpt: Dostojevskij - Idioten, Tolstoj - Anna Karenina (jättsliten utgåva men för 5 kronor kan jag leva med det), en samling av finska noveller, Rushdie - Satansverserna och Ernest Hemmingway - The old man and the sea (på tyska haha), Moa Martinson - Kyrkbröllop och Werner von Heidenstam - Stridsskrifter. Så jag har till och med köpt lite svensk litteratur, vad stolt jag är haha.

Jag har äntligen hittat något slags schema för Idéhistoria-kursen. Imorgon är det ju registreringen och jag behövde veta vilken seminarie-kurs jag vill ta. Den ska ju inte vara klockan 8 på morgonen. Jag hittade en som börjar klockan 12 och det tycker jag passar mig rätt bra då räcker det med att gå upp klockan 8 om jag vill träna innan kursen. Ett problem som jag har upptäckt är att de flesta föreläsningar är tidiga på morgonen. Hur jag kommer att klara det, vet jag inte än. Dessutom är tentorna inte i schemat och det vore ju rätt bra att veta när man skriver dem, eller hur? Men man kan gissa sig fram datumet .. jag tror att första tentan skriver jag den 26:e i September. Det betyder ingen Zombie Disco för mig den månaden. Oh well.

Jag och Sophie på marknaden



Massor av böcker



Yay vi har köpt böcker!



Sara, jag, Micke och Sophie



Mina böcker !




Kommentarer
Postat av: Johan

Kul med fynd! Visste inte alls om denna marknad. I lördags var det en vintagemarkad på söder, men den missade jag pga jag skadat min fot:-(

2009-08-30 @ 14:18:39
URL: http://kanard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0