Då överdrev vi kanske lite

Anders hade idéen av att ha fladdermus på väggen. Efter mycket tänkande kom vi fram till att vi behöver något självhaftande. Det hittade han på Hornbach: självhaftande hyllpapper i svart. Och då klippte han ut fladdermus och vi klistrade dem på väggen. Jag tycker att det är väldigt kul men man kan också se det som ett överdrift och ett försök att vara så goth som möjligt haha. Men jag tycker om det i alla fall och det är ju det viktigaste.

Igår åkde min mamma hem. Jag blev lite ledsen men nu känns det faktiskt rätt befriande att hon inte är omkring oss hela tiden och kräver uppmärksamhet. Efter hennes buss hade åkt vandrade Anders och jag genom stan och köpte några saker vi verkligen behövde. Som cider och öl av våra sista slantar. Ha. Jag hämtade också ett programm för kulturveckan men det finns ju nästan inget som verkar intressant. Jag ska på bokmarknaden på söndag. Jag tyckte också att konstverken med temat "döden" lät rätt intressant men jag har ett litet problem med samtidskonst. Jag förstår mig inte på den. Jag menar, surrealism är väl det som jag verkligen älskar och Dali kommer för mig inte att kunna överträffas av någon annan. Så jag tycker om konst. Ah, kanske jag ska gå och titta på de verk ändå. Känner någon till Mark Ryden? Han är lite kitschig men påminner mig mycket om surrealism, lite som Alice in Wonderland möter surrealism kanske.

Idag har vi städat hela lägenheten. Det behövdes. Vi hade inte haft tid när min mamma var här och det var dammigt efter flytten. Annars så har jag skrivit två brev. Så det var en lugn dag med lite kroppsarbete.

Nästa vecka ska jag träffa lite folk. Snart börjar ju plugget igen och då kommer min livstil förändras från lat till plugghäst. Imorgon behöver jag handla lite. Jag hatar att handla ensamt, jag vet inte varför, det är nästan någon slags fobi. Men imorgon ska jag vara stark och göra det. Anders har sin första dag i Tumba imorgon, då kan jag väl gå och handla åt oss om han tjänar pengarna! På tisdag kommer Adam hit. På onsdag kommer David hit. Och på torsdag ska jag fika med Hanna. Måndag, fredag och lördag är jag fortfarande ledig. Så om någon vill träffas, säg bara till!!


Fladdermus



Igen




Kommentarer
Postat av: Sébastien

Bokmarknaden? Vad är det?

2009-08-10 @ 15:33:49
URL: http://popstitute.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Det lät lite underligt men det ser ju bra ut ju! Way to go. :D

2009-08-10 @ 17:08:17
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Nina

@Sébastien: På söndag är det en jättestor bokmarknad över en stor del av Drottninggatan. Jag tror från 11 till 16. Det är ju kulturvecka i Stockholm så det är avslutningen av den.



@Ceriadwen: Hehe, tack :D

2009-08-10 @ 19:23:19
URL: http://misszombilicious.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag gillar fladdermössen! Visst det är väldigt goth-ish, men gillar man det så ska man få inreda så. Jag gillar det:-)

2009-08-12 @ 03:44:05
URL: http://kanard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0