IKEA-dags



Idag ska vi till IKEA. Jag älskar IKEA, vi har det så klart i Tyskland också och jag har varit där tusentals gånger. Jag kommer ihåg att när jag var barn då åkde vi även 10 mil bara för att shoppa på IKEA, den närmaste fanns i Hamburg då. Men idag ska vi ta bussen till Kungens Kurva (bara 15 minuter härifrån biatch!!!). Vi vill kolla efter gardiner och skrivbord. Och några småprylar som jag vet inte om än men som jag kommer att hitta och älska. IKEA är en paradis för fattiglappar som jag!!

Vi har telefon nu också. Killen från Tele 2 har precis åkt. Hur snabbt allting egentligen går. Hela flytten gick ju jättebra. Det enda som irriterar mig är de två kvinnor som tog våran lägenhet i Ösmo. De ringde Anders igår och sa att de ville ha 2000 kronor eftersom det inte var ordentligt städat. Vi städade ju i flera veckor!! Så Anders frågade var problemet ligger och hon pratade om en smutsig ljusknapp och damm på en lista. Hallå? 2000 kronor för sådant?!? Det är ju löjligt. Hon försökte i alla fall utpressa Anders och sa att hon kommer att kontakta bostadsföretaget om han inte betalar. Anders la  på luren. Och han skrev till bostadsföretaget själv. Det kommer bli intressant att se hur det hela kommer att sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0