Jag orkar inte mer ..

Jag är så trött. Genomtrött. Sedan förra vecka torsdag har jag inte sovit ut och har bara varit upptagen. Jag hade inte en enda vilodag. Men imorgon är sista dagen. Jag måste gå upp halv åtta och sedan följer min mamma till flygbussen. Och efter det ska jag åka hem och sova. Och bara vara lat. Inte lämnar lägenheten i minst 24 timmar. Jag ska läsa, skriva brev, hänga på internet. Det kommer att bli så skönt. Kanske jag ska till och med köpa en flaska vin på vägen hem. Med min sista kronor. Det verkar som det är värt det. Det var skönt att ha min mamma här men varför måste hon vara en morgonmänniska? :( Dessutom har jag ätit så dåligt sedan hon kom. Choklad och glass varje dag. Jag har tränat så förhoppningsvis har jag inte gått upp mycket. Jag vägrar att väga mig just nu. Då får jag ju bara ångest :( Jag känner mig otroligt fet!

Idag har vi varit in i stan i flera timmar. Vi gick genom Gamla Stan, gick till Sergels Torgs galleria, köpte glass (surprise!), satt oss ner vid Kungsträdgården och fortsatt senare till Hötorget och Saluhallen. Inte så bra att röra sig så mycket när det är så hett. Jag svettades, var trött och var allmänt gnällig. Men jag höll tyst, ville ju inte förstöra min mammas sista dag liksom. Just nu är Anders och hon ute på promenad vid sjön. De hamnade i ett kafé som Anders precis berättade på mobilen. Jag orkade inte följa med. Jag tittar hellre på TV och dricker té. Anyhow, efter jag har samlat mina krafter igen under helgen, vill jag träffa folk nästa vecka. Någon som har lust att träffas? Jag lovar, jag kommer inte vara gnällig!!!

Kungsträdgården


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0