Michael Hussar

 

Michael Hussar är en amerikansk konstnär och det finns faktiskt inte mycket information om honom. Men jag tycker att hans konst talar för sig själv. Bilderna som jag först kände till var väldigt groteska och påverkade av horror-genren. Men han har också målat bilder som är klassiska och är porträt-aktiga. De är så klart av väldigt bra kvalitet men jag föredrar hans groteska konst som ibland till och med äcklar mig. Ett av teman är klubbar och från denna samling kommer också min favoritmålning av honom, Daddy’s girl. Andra målningar verkar vara inspirerade av 1920’s freakshow och överdriften av ”The Golden Age”.  Jag ska visa er tre målningar, två som kan anses som groteska och en som ligger väldigt nära den klassiska målningskonsten.

 

Portrait of Demo "D"

 



Daddy's girl



Four on the floor



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0