Plugg och Zombie Disco

Det var vad min vecka bestod av. Mycket plugg och skoj på Zombie Disco. Det är kul med att plugga igen men jag börjar att förstå att Idéhistoria kommer inte att bli mitt favoritämne. Det är intressant men det är inte något som stimulerar min intellekt. Det berör inte frågor som berör mig. Jag är ingen person som är bra på att följa en logik och om det är 100-tals teorier på en gång blir jag bara förvirrad. Dessutom är jag lite besviken över att vi har ingen handledningen alls, alla föreläsningar den här veckan blev inställda (jag bortser från Introduktionen eftersom den var mer allmänn och hade inte mycket med själva ämne att göra) och man satt ensam hemma och pluggade för sig själv utan att veta var som prioriteringarna ska ligga. Jag har gjort 40 sidor av anteckningar och det är bara till de föreläsningar imorgon. Jag har läst klart tills onsdag nu men ändå känner jag mig oförberedd. En sak som irriterar är att man inte har någon kontakt till andra studerande, vi har bara tre seminarier per delkurs och föreläsningar är ju rätt anonyma. Jag ska se hur nästa vecka blir där vi har fyra föreläsningar, varav två på måndag. Det blir 6 timmars hängande på universitetet. Ush.

Så vad har jag lärt mig? Att Mespotamierna och Egyptierna egentligen var dem som startade allting inom matematiken, skriften och logiskt tänkande medan grekerna förfinade allting. Att naturfilosoferna hade väldigt många och konstiga idéer om världens uppkomst (blev imponerad av atomisterna dock .. de är ju inte så långt bort från själva vetenskapliga sanning) och materian. Att Pythagoras hade en sekt. Att Sokrates var en illaluktande luffare som förmodligen irriterade folk med sina frågor. Att Platon var Aristoteles lärare och ville att allmän bildade människor ska styra samhället. Platon trodde dessutom att allt är uppbyggd av geometriska figurer. Att kvinnor kan menstruera genom sin näsa och har svampiga kroppar. Så lite roligt har jag i alla fall.

På tisdag var Anders och jag i Skärholmen och storhandlade allt möjligt. Jag köpte massor med scrapbooking-grejor och presenter till mina brevvänner. Anders bjöd mig på en salat som jag tyckte var sött av honom. Det var en kul dag med mycket glädje.

Jo, och på fredag var det dags för Zombie Disco igen. Jag hade det vanliga outfit-problemet igen men kom fram till något i sista minuten. Per kom hit en snabbis innan vi sprang till tunnelbanan (som blev inställd så att vi behövde vänta 15 minuter grr). Vid Mariatorget träffade vi Martina och i ösregnet promenerade vi till H62. Det var redan mycket folk där och jag såg många bekanta ansikten. Jag dansade mycket och drack flera öl så jag var rätt slut när vi åkde hem vid 3-tiden. Det var i alla fall skönt att prata med kompisar, träffa nytt folk och vänner jag inte har sett på några månader (som till exempel Dessan). På lördag var det mycket pluggande som gällde och jag var bakis och trött så jag inte orkade att gå till Lisas födelsedagsträff på Tanto.

Jo, så imorgon gäller det att gå upp klockan 7.30 för att träna och sedan börjar första föreläsningen klockan 11. I mellan de två föreläsningar ska jag träffa Sophie för att fika. Jag kommer inte vara hemma förran klockan 18. Det blir en lång dag. Nu ska jag i alla fall laga mat, det blir ris med curry-kyckling. Och sedan ska jag ägna mig åt plugget igen.

Toodles!

Anders var glad


 

Jimmy och jag

 

Dessan och jag (inte helt nyktra)

 

Jag



Kommentarer
Postat av: Johan

Var det mycket folk på zombiedisco denna gång? Jag tänkte gå, men skadade foten dagen innan tyvärr... Missar alltid zombiedisco, nästa gång är jag bortlovad på fest...

Fin du var på klubben i alla fall!

2009-09-03 @ 13:36:12
URL: http://kanard.blogg.se/
Postat av: Nina

Jo, det var rätt mycket folk. Dansgolvet var packat och baren var upptagen hela tiden. Jag skulle gissa mellan 150 och 200 personer.

Eh, det påminner mig om hur jag alltid missar era spelningar. Det känns som öde :(

Taaaaaaaaack :)

2009-09-03 @ 14:42:00
URL: http://misszombilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0