Tunnelbana-kaos och trötthet

Vilken dag jag hade. Jag är så trött. Jag har varit trött hela dagen. Det där med att gå upp tidigt måste någon lära mig. Jag hann ju bra till tunnelbanan och var rätt stolt över mig själv. Men då gick det ingen tunnelbana mellan Mariatorget och Stadion. Det skulle gå ersättningsbussar men ni vet hur det är. De kommer aldrig och så var det också den här gången. Jag väntade med hundratals människor på någon buss som aldrig kom. Efter att ha väntat i 25 minuter bestämde jag mig för att promenera till Slussen. Och då gick tunnelbanan igen. Allt det där hände innan klockan 9 på morgonen. Vilken stressig morgon jag hade! I alla fall kom jag en halv timme för sent till Introduktionsföreläsningen. Men det verkade inte som jag hade missat mycket. Det var detsamma som varje gång, det är mest för dem som läser för första gången på universitetet. Jag kunde ha lika gärna skippat hela grejen. Jag behöver i alla fall inte åka dit förrän fredag igen.

På vägen till tunnelbanan hem träffade jag på Adam och vi bestämde oss för att spontanfika på Söder. Vi satt där i flera timmar och  funderade över det ena och det andra. Hur trevligt som helst. Efter jag hade kommit hem och ätit lunch ville jag egentligen sova men det gick inte. Jag försökte men hade för många tankar i huvudet. Så jag gick upp och tränade istället. Men nu är jag helt förstört. Jag ska börja med att brev och kanske läsa lite om försokratarna. Imorgon blir det i alla fall shopping i Skärholmen, måste köpa presenter och sådant.

Idag har jag äntligen köpt biljetterna för Marilyn Manson-konserten i November i Stockholm! Vi fick ståplatser! Woop woop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0