Två dagar kvar

Om två dagar åker min mamma igen. På något sätt gick tiden väldigt snabb. Det har väl att göra med att vi alltid hade något att fixa, handla eller göra. Men jag börjar att sakna ensamheten med Anders. Att kunna springa runt i mina underkläder. Att kunna laga mat JAG vill äta. Att kunna sova ut. Att kunna titta på TV i lugn och ro. Att kunna skriva brev (jag har 18 brev att skriva .. skit, vad snabbt de samlades). Att kunna läsa i flera timmar utan att någon stör en. Men som sagt, bara två dagar till. På lördag eftermiddag ska jag verkligen bara göra alla saker jag tycker om. Och springer runt i mina underkläder haha.

Igår. Jo. Vi åt tårta. "Negerkusstorte" som man säger på tyska. Det är den tårtan jag alltid fick till födelsedagen från min mamma. Så Anders fick den så klart också. Den består av mums-mums, mycket kvarg, grädde och citronjuice. Jättegod. Senare på eftermiddagen kom Per förbi  en sväng. Det var trevligt. Sedan tittade jag på "Sex Education"-programmet på TV3 innan jag gick och la mig.

Idag så har vi redan varit på Julsta för att köpa svart färg. Vi tänkte ju måla lite mer i vardagsrummet. Förhoppninsvis hinner vi med hälften på söndag. Vi har inte färg för mer. Och vi är panka. Så det kommer att bli bara ett halv-klart vardagsrum i två veckor. Sådant är livet. Jag tror att vi får vårt köksbord och stolarna senare idag. Killen som sålde dem skulle ringa. Jepp.

Förresten, min svenska har försämrat sig inom de sista veckorna. Pratat bara tyska. Läst bara på tyska.

Mums



Anders och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0