Universitets-grejor

Fast att universitetet inte börjar förrän nästa vecka så var den här veckan redan fullt i pluggets tecken. På måndag registrerade jag mig för Idéhistoria 1. Det gick bra och jag fick äntligen också en uppdaterat litteraturlista. Dessutom finns det nu också ett schema på internet, det enda som stör mig med det är att de flesta föreläsningar är tidiga på morgorna. Jag har just nu svårt med att somna så de första dagar blir förmodligen jobbiga.

Jag träffade Hanna på torsdag för att få böckerna. Hon har pluggat idéhistoria så jag fick henes böcker för ett bra pris. Så igår började jag redan plugga lite. Inte på riktigt, man måste ju komma in i det först igen så jag läsde så där 50 sidor om grekerna och livet omkring 2500 f.Kr. , jag tyckte att det var väldigt intressant. Jag vet dock inte om jag behövde faktiskt läsa det eftersom det inte finns en aktuell lektionsplanering än. Men eftersom litteraturen är densamma och upplägget på föreläsningar också, är det väl inte helt fel att följa förra terminens planering. Och annars så skadar det ju aldrig att ha läst för mycket.

Jag blev också antagen till Litteratur och Populärlitteraturkursen. Det är bara en 7,5 hp-kurs så det kommer jag att klara. Den börjar inte förran November och man ska läsa kärleksromaner, deckare och fantasy. Vad kul!

Jag får mina CSN-pengar redan på måndag. Så det första som jag kommer att göra är att köpa biljetter för Marilyn Manson-konserten. Äntligen! Och så klart ska Hanna få sina pengar. Jag måste också köpa några presenter och annat smått. Jag kommer att bli pank snart igen. Haha.

Kursböckerna



Antagningsbeskedet för populärlitteraturkusen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0