Dimma

 

Den här bilden har jag tagit några dagar sedan. Visst är det snyggt med dimma över en sjö? Jag valde denna bild eftersom den beskriver mitt själstillstånd och mitt liv rätt bra som det är just nu. Det känns som jag existerar i en dimma som verkar inte försvinna. Jag har ingen energi längre. Jag misstänker att det har att göra med mörkret. Jag är ständigt trött och kan inte koncentrera mig på någonting. Allting känns så meningslöst. Men jag ska hålla ut, om en vecka börjar "semestern". Alltså egentligen finns det mycket plugg att hinna ikapp med men jag har bestämt mig att ta 10 dagar lediga. Jag ska ju ändå åka till Tyskland den 22:a.

 

Jag har inte köpt en enda julpresent än. Men jag har börjat få idéer. Jag ville egentligen baka kakor till mina vänner (fast att jag inte är bra på att baka så äger jag när det gäller julkakor) men jag har kommit fram till att jag har inga vänner haha. Alltså ingen jag träffar regelbunden. Trist. Så jag ska baka kakor till mig själv istället. Jag har ju ändå ätit massor med choklad på sistone, då kommer några kakor inte döda mig. Jo, julpresenter. Det blir väl på söndag eller nästa vecka. Jag hatar julvimlet så jag kommer att vara grinig och aggressiv. HA! Jag har dock redan köpt en klänning för julafton, jag hade inga festliga kläder överhuvudtaget. Efter jag nästan hade fått en ångestattack hos H&M eftersom jag inte passade i en enda klänning hos dem, hittade jag en mysig klänning på Indiska. Svart och sammet. Tyvärr kommer jag vara uppblåst i kroppen på grund av vattenansamlingar (jag kommer att få min mens två dagar senare) på julafton så förväntar er bilder av mig där jag ser ut som en korv. Men jag skiter i det. Jag tycker om klänningen. Jag har också många julkort att skriva men det blir väl nästa vecka för det med.

 

Plugget går så där. Jag har tappat lusten. Föreläsningarna är värdelösa eftersom de hålls av två doktorander som gör det för första gången. Jag har bytt studieteknik och jag vet inte om det var det rätta beslutet. Jag har slutat att köra på anteckningar eftersom det är för mycket. Vi har fått 26 instuderingsfrågor och vi kommer att skriva en hemtenta om sex av dem. Vi kommer att ha 24 timmar för hemtentan och jag tycker att istället för att stressa ihälj mig i de timmarna, ska jag utförligt jobba på instuderingsfrågorna istället .. så jag är välförberedd. Jag har redan avklarat tre frågor. Men jag har inget bra minne och jag vet inte om jag kommer att hitta de rätta ställen i böckerna igen. Stress. Men jag fortsätter att läsa och jag ska se hur det går. Annars finns det alltid wikipedia som sista lösningen. Jag fick resultatet av tredje tentan idag, den handlade om 1800-talets idéhistoria. Jag har fått A. Det känns så klart bra. Jag menar, allt slitande ger resultat. Jag är i ett dilemma när det gäller nästa termin och det är också något som drar ner mig. Jag ska skriva min kandidatuppsats i litteraturvetenskap och jag vill verkligen gärna ta kursen om engelsk litteratur, det är precis denna genre jag är bra på. Men tyvärr är det James Spens som håller kursen och han är den värsta läraren jag någonsin har haft. Han är nedlåtande och ger inga bra betyg, han sa typ att han aldrig ger A och sällan B. Jag behöver dock ett bra betyg om jag verkligen vill plugga vidare på högre nivå senare. Det erbjuds annars en kurs om etiken i barnlitteratur och en kurs om svenska mellankrigstidens litteratur. Alltså det blir väl den senare fast att jag inte har något intresse för den .. men jag kan kanske använda mig av ett idéhistoriskt perspektiv då. Mne det är inte säkert om betyget blir bra ändå, jag känner inte läraren. Jag behöver inte bestämma mig förrän den 13:e i Januari så jag ska fundera lite mer.

 

Hade jag kul också på sistone? No. Jag har inte ens fikat med någon. Jag har endast suttit hemma och låtsat plugga. Två dagar sedan var Per på besök hos mig. Det var den enda sociala kontakten jag har haft på länge. Jag funderar över att gå till Technoir imorgon fast att aldrig har tyckt om tillställningen. Nästa helg blir det förmodligen Rojins födelsedagsfest på fredag och Cinemascape-spelningen på lördag. Om jag fortfarande har pengar kvar. Dessutom har jag messat runt lite och jag hoppas att jag kommer att hitta några som vill fika med mig. Jag dör på grund av avsaknaden av social kontakt.

 

Okej. Förlåt att det här blev så långt. Jag hoppas att någon orkar läsa det hela. Jag ska fixa en smoothie nu. Sedan blir brevskrivandet till min australiensk vän Kirsten som bor i London för tillfället. Hon kommer att vara i Stockholm snart .. den 30:e till den 3:e. Jag hoppas att hon inte förvänta sig att jag har något planerat för nyårsafton. Jag har nämligen ingen aning om vad vi ska göra då. Blah blah .. jag verkar inte kunna sluta babbla på haha. Nu verkligen. Toodles.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0