Inköp avklarat

Förra söndagen var jag slutligen på vägen att köpa julklapparna. Jag tycker inte så mycket om sådant, speciellt eftersom jag aldrig har varit bra på att köpa presenter. Vi var på Kungens Kurva och senare i Skärholmen. Vi har hittat nästan allting på en dag! Vad glad jag blev! Igår köpte vi Aladin-praliner till mina bästa vänner (tyskarna älskar Marabou-choklad!) och ost till min mormor. Så nu behöver jag inte tänka på det mer. Jag har fortfarande fyra julkort och det största paketet med presenter någonsin att skicka. Det ska jag göra imorgon. Sedan kan julfesten komma. Jag har lite blandade känslor när det gäller att åka till Tyskland eftersom jag har haft ett jättestort bråk med min familj tre dagar sedan. Jag ska berätta om det lite senare idag. Det som irriterar mig mest just nu är att telefonen inte fungerar och att jag inte kan ringa till dem.
Presenter jag har köpt: Yogi-thé och en plånbok för min syster, chocklad till min far och mina två bästa vänner, en rakapparat för Anders, en digital fotoram för min mamman, ost för min mormor, en dagbok+pennor för min kusin (hon behöver det just nu) och en fairy-stav+ My litte Pony för hennes dotter. Min bror får inget, han har inga pengar så han önskade sig att vi hoppar över julpresenterna till varandra det här året.
Okej, nu är det dags att städa lägenheten.

Redo för att handla julklappar

Presenter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0