Julresa - Dag 1

Jag är tillbaka! Jag är inte rhelt avslappnad som jag hade trott jag skulle vara och motvationen för plugget har inte ökat. Men ändå pluggade jag några timmar idag. Nu har jag läst 99% av det som ska läsas så jag ska jobba med instuderingsfrågorna imorgon. I alla fall börjar. Min kompis Kirsten från Australien (hon bor i London för tillfället) kommer att vara i Stockholm under några dagar så jag kommer väl spenderar mycket tid med henne. Om jag bara visste vad vi kan göra på nyårsafton. Som vanligt har jag inget planerat. Sådant har väl alla redan tagit hand om medan jag kommer att sitta hemma och sura haha. Vi ska se. Okej, så jag ska berätta lite om Tyskland-resan då ..

på resdagen var vi tidigt ute eftersom det hade varit mycket strul med flyg och motorvägarna dagarna innan. Jag förstår inte hur det i ett land som Sverige kan uppstå kaos om det snöar men men men .. det är väl en överraskning varje gång för alla haha. Som sagt, vi var tidigt ute och behövde vänta i två timmar vid flygplatsen i Skavsta. Och när vi står i kön till påstigningen kommer meddelandet att flyget kommer att starta 30 minuter senare än planerat. Bah, så vi stod där i 30 minuter till och det var så tråkigt! I Lübeck hade vi så klart missat tåget och behövde vänta i nästan en timme. Vi drack kaffee och kollade på folk som skulle flyga iväg. När vi slutligen ankom i Kiel väntade min far på oss. Jag hade förväntat mig min mamma men jag överlevde. Hos mina föräldrar åt vi en Döner och omgick lite med familjen. Min kusin Sara var där med sin dotter Diana (2år), hon hade bara några dagar sedan lämnat sin man i Italien (iransk man) och flyttat till mina föräldrar. Barnet är väldigt lugnt så jag blev i alla fall inte irriterad, jag har ju ett litet problem med småbarn, speciellt när de skriker!

På flyplatsen i Skavsta

Anders på tåget till Kiel

Jag på tåget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0