Julresa - Dag 2

Uii, vilken oproduktiv dag jag har haft idag. Jag har besvarat hela två frågor av mina instuderingsfrågor idag, nu är det bara 21 kvar haha. I alla fall har jag redan 5 bakom mig. Jag har chattat med min kompis Kirsten idag och hon kommer till Stockholm imorgon kväll. Jag har föreslagit att hon och hennes vänner kommer till oss på nyårsafton. Vi ska bestämma det imorgon, jag behöver ju veta det så att jag kan gå och köpa lite nödvändigheter. Bah, egentligen vill jag inte ha fest hos mig med folk jag inte känner men jag har ju inget bättre för mig. Annars blir det "Dinner for one" och för mycket billig sprit. Okej, dags för dag 2 ..

Det var den 23:e i December och Anders och jag bestämde oss för att gå på en liten shoppingtour på förmiddagen. Min pappa var så snällt och körde oss till Raisdorf, något slags galeria/industriområde i närheten av Kiel. Jag köpte som vanligt lite vardagskläder eftersom de är så billiga i Tyskland. Vi köpte också lite sprit för lördagen. Vi hamnade senare hos en annan affär i södra Kiel och köpte kläder där med. Vad bra det känns att köpa typ 15 plagg för 600 kronor. Uh, och vi köpte Milka-choklad! Jag har inte hittat den chokladen i Sverige än, det är det mest kända choklad-märke i Tyskland och det är så gooooood choklad!

Efter en snabb lunch hemma hos mina föräldrar (om jag minns rätt så var det en grönsaks-soppa, något nyttigt inför julmaten haha) träffade vi min kompis Marina och hennes dotter Josefine i Kiel för att gå på julmarknaden. Först promenerade vi lite genom innerstan och kollade i affärer och Anders köpte ett nytt tangentbord åt mig. Vad snällt han är! På julmarknaden var det mycket folk men det var ändå trevligt. Josefine åkde karusell, vi drack Glühwein och åt något smått. Vi köpte röstade mandlar för min familj och de var rätt snabbt uppätna. Det var alltså en trevlig dag som faktiskt nästan skapade julstämning hos mig.

Mina inköp :D

Josefine, Marina och jag på julmarknaden

Anders och jag dricker Glühwein

Josefine åker med en helikopter

Sophienhof i Kiel lyste upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0