Julresa - Dag 3

Samma visa varje dag. Jag försökte undvika plugget genom att promenera genom lägenheten, irritera Anders, hänga på facebook, äta för mycket onyttigheter och röka för många cigaretter. Dessutom ser det ut som att Anders och jag kommer att spendera nyårsafton ensamma hemma. Min kompis som kommer till Stockholm ikväll är pank och har väl inga pengar för ett buskort. Så vi kommer att vara här, i myskläder med lite sprit och tråkig TV. Jag menar, vad ska jag styla mig upp för? För några bilder? Bull. Jag har hur som helst kommit fram till några nyårslöften och jag ska hålla dem. Det är två och de är hemliga men de flesta av er kommer väl känna av dem när jag trakassera er med sms och meddelanden haha. Något bra hände idag: vår telefon fungerar igen. Efter två veckors väntan kom en Tele2-människa och fixade den. Happiness. Jag har köpt biljetter till 69 Eyes-spelningen i januari, Christian Death kommer att vara förbandet så det blir värt pengarna. Dag 3 av julresan ..

Det var julafton. Mina mamma behövde jobba på förmiddagen så killarna tog in julgranen som jag hängde alla prylar på. Det var jättestressigt eftersom jag var rädd för att min mamma kommer att gnälla om hur jag gjorde det. Men hon var för trött när hon kom från jobbet. Lucky me. Min syster och min mormor kom halv fem och en halv timme senare blev det mat. Potatissalat och korv. Det finns så många olika julmatstraditioner i Tyskland och vi valde det enklaste den här gången. Sedan började det med julpresenterna. Vi var ju så många människor och det var massor med presenter så det hela tog nästa tre timmar. Alla blev glad över de presenter jag hade köpt och det är ju bra. Jag blev dock inte så glad för mina. Jag tyckte inte om skinrocken min mamma hade köpt för mig och jag sa det också till henne så jag fick de pengarna den hade kostat senare istället och har väl redan gett den tillbaka till affären. Annars så fick jag mycket choklad, pengar, en klänning (som är så där halvful), lite smycke, en sportbh (som är jättebra!), två ljusstaker (som jag lämnade i Tyskland eftersom de var glas och jag var inte säkert om de skulle överleva resan) och en svart rätt snygg smycke-box. Så klart blev det lite bråk mellan mig och min syster (jag sa till henne att hon ser snygg ut eftersom hon har gått upp lite i vikt, hon var jättesmal innan, och hon blev arg) men inte mycket att bry sig om. Det var ändå en trevlig julafton, särskilt eftersom ett barn var närvarande och barn blir ju alltid så glada för presenter. 

Jag på julafton

Julgran

Anders framför julgranen

jag och sara

Min syster

mat

Min bror

Jag med med en present

Min mamma blev glad för sin nya klocka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0