Nikolaus

Bara så att ni vet: jag är bakis! Och känner mig konstig. Och lite ledsen är jag också eftersom jag ville till Cinemascape spelningen på Sugarbar ikväll men jag hade inga pengar. Så jag sitter här istället. Anders sover redan och jag undrar om jag ska leta efter lite ny musik. Vår telefon funkar inte och Tele2-killen sa att det kan ta till efter jul. Vad argt jag är!

Jag är ju lite efter med mina inlägg så jag ska berätta nu om Nikolaus, en dag som vi tyskar firar varje år den 6:e i December. Jag tycker att det är en rätt fin grej. Man ska putsa sina skor och ställa dem framför dörren. Om man har varit snäll så kommer Sankt Nikolaus och fyller skoarna med godis och små presenter. Jag tog traditionen med mig från Tyskland. Vi hade dock inte ställt våra skor framför dörren, då hade ju någon förmodligen stulit dem. Men jag fyllde dem med godis och triss-lotter. Tyvärr har vi inte vunnit något :( Min mamma hade också skickat något smått, jag fick några pysselsaker och Anders fick en datormusmatta med Simpsons-motiv. Jag hade så klart köpt för mycket godis så mer än hälften tog Anders med till sin syster häromdagen. Man måste ju vara försiktig under jultiden annars ser man ut som en jäkla tunna i början av Januari.


Nikolaus-skor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0