Att färga håret är tråkigt

Jag måste vänta 30 minuter till. Först tar det en halvtimme att applicera färgen och sedan måste man stå ut med den äkliga lukten. Men jag behövde verkligen färga mitt hår svart igen. Det såg inte klokt ut länge. Det jobbigaste är att jag måste vara försiktigt att inte få färg på sidorna. Vad bra att jag har en pensel. Jag känner mig lite hög av lukten. Haha.

Igår var det hur tråkigt som helst. Jag har pluggat hela dagen och gjorde inte ens hälften av det jag ville hinna med. Det är så mycket. Idag försov jag mig också. Egentligen ville jag redan ha suttit ner med mina böcker. Det blir en hel del teori igen (litteratursociologi, marxistik litteraturteori och feministisk litteraturteori). Dessutom har jag bara läst 100 sidor av "Hundra år av ensamhet" av Márquez. Jag tyckte först att boken var lite långtråkig men det gällde bara att läsa sig in lite. Nu tycker jag att den är jättebra skriven, spännande och djup. Några detaljer är verkligen överraskande och andra chockande. Jag måste ha läst den tills nästa vecka torsdag. Men inte bara den men också "Andarnas hus" av Allende. Plus alla teorier och analysexempel. Men jo, jag har hela dagen fortfarande framför mig. Imorgon har jag föreläsning dock .. då måste jag hinna med lite på tåget.

Idag har jag egentligen bara tränat, ätit frukost och färgat håret så länge. Fast att jag gick upp 9.30. Träningen tar bara så mycket av min tid. Men det ger ju resultat (71 kg just nu .. yay). Anders är hemma. Han har bara jobbat halva dagen eftersom han inte kände sig så bra. Han sover just nu. Ikväll vill vi titta på Marilyn Manson DVD:n "Guns. God and Government". Jag har inte sett den på länge så det blir väl roligt. Det är så roligt med att vara medlem på lovefilm. se. Jag har redan berättat om den där sidan, eller? Man betalar 199 kronor om månaden (jag har en present-period men jag vill defintivt börja betala nästa månad) och så får man hyra hur många filmer som helst. De skickar dem till en och man skickar dem tillbaka (man får retur-grejen av dem). Och man behöver inte betala inte för frakten. De har tusentals filmer och jag har redan hittat massor av tyska filmer och gamla skräckfilmer. Så roligt!

Eftersom Miss Mana ville läsa min novell ska jag posta den i mitt nästa inlägg. Temat är kanske lite "flat" och det är inte så invecklat och djupgående. Temat är trygghet, falsk trygghet och hur man gömmer sig bakom en mur/saker för att få trygghet. Som sagt .. första gången jag skrev något på svenska så det är verkligen inte en av mina bästa verk. Jag tror jag saknar fortfarande för många ord. Men ni får gärna komma med konstruktiv kritik, jag tycker om att förbättra mig och jag vet att det finns mycket som jag kan fortfarande förbättra när det gäller mitt skrivande. Jag tror att jag i fortsättningen ska koncentrera mig på tyskan igen .. fast att jag har försämrat mig i mitt eget språk vilket är verkligen trist. Tillräckligt nu med ursäkt. Hoppas att ni inte tycker att mitt första försök är det värsta ni har någonsin läst.

Toodles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0