Ich bin zu cool für eine Rubrik

Vilken bra frukost vi hade idag. Cabiatta-bröd och Earl Grey-te, det kan inte bli bättre. Jag ska börja plugga snart men jag tänkte surfa lite på internet och till det hör naturligtvis också att uppdatera min blogg.

Fredag kväll chattade jag med George från Grekland. Alltså han är från Grekland men han bor på Gotland. Han flyttade till Sverige för några år sedan på grund av kärleken. De gifte sig och fick barn. Och sedan skiljde de sig. Nu är han fången på Gotland eftersom han inte får någon lägenhet på fastlandet. Det är verkligen inte lätt om man inte är svensk och dessutom arbetslös. Hur som helst, han är gothare och 35. Att vara lite äldre och van till en blomstrade scen existerar ju inte i den svenska gothsubkulturen. Så jag tror att det är ödet att vi träffades på internet. Vi kan gnälla tillsammans hela tiden haha. Fast .. han har det ju värre än jag har det .. han bor på Gotland och där finns ingenting.

Okej, så han var i Stockholm igår för att hämta en vän från flygplatsen i Arlanda. Hon skulle inte komma förrän sent på kvällen så Anders och jag åkde in till stan för att fika med George. Han är verkligen snäll och vi hade mycket att prata om. Han har den där typiska grekiska tempramenten .. han pratade hela tiden ( han är värre än jag!!!) men det var bara trevligt med någon som faktiskt har något att säga. Vi kollade också hans hotellrum på Radisson. Woah, lyx alltså! Vilken tur att hans vän betalar allt haha.

När vi hade kommit hem lagade vi mat. Det blev wraps. Inte så nyttigt men gott! Efter jag hade pluggat några timmar började jag skriva en novell .. på svenska!! Jag tycker att den blev bra för första försöket att skriva något på svenska. David tyckte inte det :( Mjoa, jag uppskattar om folk ger mig ärlig kritik så kanske jag skulle verkligen stanna med tyskan då. Om ni vill läsa novellen, bara säg till och jag postar den i bloggen (är inte särskild lång, tog bara 20 minuter att skriva).

Sedan tittade vi på filmen "The Aviator". Den var bra fast att jag tyckte att hon som spelade Katherine Hepburn såg inte ut som henne. Jag tyckte speciellt om den psykologiska delen av filmen.

Nu måste jag verkligen börja plugga så att jag inte sitta hela kvällen framför mina böcker igen. Toodles.


George och jag


Kommentarer
Postat av: mana

jag vill absolut läsa novellen.

2009-02-02 @ 12:30:30
URL: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0