Jag behöver en tidsmaskin

Det verkar som allt jag tycker är roligt, kul och intressant händer inte idag. Det hände många år sedan. Jag tittade igår på filmen "Capote". Jag hade älskat träffa honom, han var så konstig men precis som jag föreställer mig en författare. Han är som jag .. som alla jag känner som skriver .. de flesta som skriver verkar ha samma personalitet .. karaktär .. kallar det vad du vill .. men de beter sig likadana när de skriver eller har en idé. Dessutom är vi alla på något sätt blygga narcissister som har inget sjävförtroende om vi inte är i vår element.. Någon psykolog borde skriva en avhandling om det .. om författarpersonligheten. Ha, jag har precis kallat mig själv en narcissist .. 0.o

Jag vill också gå tillbaka till 1990-talet. Manson var så het. Det låter nu som en dum tonåring men på allvar, jag vill ha Marilyn Manson omkring 1996-1998. Nuförtiden är han bara en egocentrisk jävel. Jag är faktiskt rädd för det nya albumet. Han går mer och mer bort från den tiden där hans band var bra.

Så, någon bygg en tidsmaskin åt mig !!!

Nu ska jag plugga vidare. Tråkiga teorier om textens struktur och stil. Vi hörs!


Truman Capote (jag vill beställa "In Cold blood" .. har bara läst några noveller och "Breakfast at Tiffanys" än)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0