Lycka

Idag var en bra dag. Igår kväll var redan bra. Det är inte som jag är överlycklig men det känns som det kommer att hända mycket inom de nästa månader. Jag gick på ryanairs hemsida igår kväll och de hade flyg för 50 kronor. Erbjudandet gällde bara till midnatt så jag ringde min mamma och nu kommer hon hit den 25:e den här månaden. Det blir skönt att se henne igen!! Dessutom har Anders och jag bokat flyg till Tyskland i slutet av April. Vi ska dit för en hel vecka. Jag är nästan ledig under den tiden eftersom vi ska skriva på en stor uppsats så det passar bara bra. Fast att jag är jättepank just nu och vet inte hur det ska gå de närmaste veckorna haha.

Idag fick vi brev från Stockholms Stads Bostadsförmedling och fick en injudan till en visning. Fattar inte det. Hela tiden trodde vi att det kommer att ta minst ett år tills vi kan gå på visningar. Vad glad jag blev!! Lägenheten ligger i Rågsved och precis bredvid tunnelbanastationen. 75 kvm, 3 rum, kök, bad och balkong. 6400 kronor om månaden. Jag skulle behöva ta studielån då eftersom hyran är lite hög men det är helt okej. Det är det värd det. Jag vill flytta härifrån, in till Stockholm, imorgon om det går. Så på torsdag ska Anders gå på visningen (det är faktiskt fem likadana lägenheter så chansen är rätt stort att vi får en av dem!!!), tyvärr kan jag inte eftersom jag har kurs. Men jag litar på hans omdöme. Uh, jag är så förvirrad och glad! Hihi!

Jag har läst klart "Andarnas Hus" av Isabelle Allende idag och jag älskade den! Hela boken är ärlig, våldsam och vacker. Jag tycker att hon är mycket bättre än Márquez eftersom det är lättare att komma ihåg namnen på alla och det verkar mer modernt (inte som genre, men mer vår samtid och nära historien).

Okej, nu ska jag skriva brev.
Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0